Apple, WWDC’de birçok duyuru yaptı. Bunlardan birisi de Game Porting Toolkit oldu. Aslında bu kit, PC oyunlarının macOS’ye uyarlanmasını veya diğer adıyla port edilmesini hızlandırıyor ve kolaylaştırıyor.
Apple’ın açıklamasına göre Game Porting Toolkit (Kısaca GPT), oyunların macOS’ye port’u için aylar süren ön çalışmaları ortadan kaldırıyor. Yapımcılar, oyunların nasıl performans verdiğini birkaç gün içinde görebiliyor. Apple’ın yeni oyun kiti, grafik motoru kodlarını, gölgelendirme ve ışıklandırma gibi detayları Apple Silicon işlemcilerinin performansından yararlanacak şekilde dönüştürüyor. Bu dönüştürme işini kısa süre içinde gerçekleştirerek, geliştirme sürecini önemli ölçüde kısaltıyor.
Apple’dan Aiswariya Sreenivassan, “Mac’ler hiç olmadığı kadar popüler hale geldi. Oyunları milyonlarca yeni oyuncu ile buluşturmak için bundan daha iyi bir zaman olamazdı. Oyunların Windows sürümlerini uyarlamak artık çok kolay. Yeni geliştirme aracımız, Windows oyunlarının çalıştırılması için emülasyon ortamı sağlıyor. Böylece oyunun nasıl performansa sahip olduğu ortaya çıkıyor” dedi.
Game Porting Toolkit’un diğer dikkat çekici yanı ise oluşturduğu emülatörde, DirectX 12’yi de çalıştırması oldu. Normalde Mac platformunda DirectX yer almıyor. Bloober Team, kendi oyunları olan The Medium’un DirectX 12 destekli Windows sürümünü çalıştırmak için GPT’nin oluşturduğu emülatörü kullandı.
Normalde Windows için geliştirilen oyunların, Mac’e port edilmesi gerçekten de sıkıntılı süreç içeriyor. Bunu yapmak kolay değil, oyunları uyarlamak için birkaç farklı yolun kullanılması gerekli. Fakat GPT aracı, oyunların nasıl optimize edilebileceğini, geliştiricilerin nelere müdahale etmesi gerektiğini gözler önüne seriyor. Bu durum geliştirme sürecini önemli ölçüde kısaltıyor.