Sony, The Last of Us: Part II, Ratchet ve Clank: Rift Apart ve Horizon Forbidden West gibi kapsamlı seçeneklerin eklenmesiyle son birkaç yıldır bünyesine yenilikler katıyor. İşte detaylar.
Sony birinci taraf PlayStation oyunlarında erişilebilirliğe daha fazla önem vermeye başladı. God of War: Ragnarok da bir istisna olmayacak. Küresel Erişilebilirlik Farkındalık Günü’nü kutlamak için Sony, bazı seçenekleri ayrıntılı olarak açıkladı. Santa Monica Studio’nun UX tasarımcısı Mila Pavlin, “Daha fazla esneklik ve okunabilirlik sağlamak için kullanıcı arayüzünü yeniden tasarlamakla kalmadık, aynı zamanda kontrolör haritasını sıfırdan yeniden oluşturduk ve savaş ve etkileşim sistemlerimize daha fazla özelleştirme ekledik,” dedi. “2018’deki God of War’daki tüm erişilebilirlik özelliklerimizi koruduk ve oyun oynamayı tarzınıza ve ihtiyaçlarınıza en uygun şekilde ayarlamak için 60’tan fazla yolu içerecek şekilde genişlettik.”
Ayarlar arasında özelleştirilebilir bir yüksek kontrast modu var. Oyuncular, arka planda öne çıkmalarını sağlamak için karakterlere, hedeflere, düşmanlara ve çeşitli öğelere bir renk katmanı ekleyebilecekler. Her bir kategori için ayrı renkleri ayarlayabilecek ve nesneleri daha görünür hale getirmeye yardımcı olmak için arka planı düzenleyebileceksiniz.
Özellikler ayrıca diğer UI metin öğeleri ve simge boyutları için ayarları, derinlemesine denetleyici yeniden eşlemeyi (dokunmatik yüzeyde daha karmaşık hareketler için kısayollar ayarlama yeteneği dahil) ve geçiş yardımını içerecek.
Erişilebilirlik özelliklerinin ne kadar önemli olduğunun altını çizmek için Sony, God of War: Raganrok çıkış tarihini bile açıklamadan önce bunları açıkladı.
TikTok, kullanıcıları teşvik eden bir güncelleme getirdi