Resident Evil 4, The Evil Within, Vanquish ve daha birçok oyuna imza atan Japon geliştirici Shinji Mikami, 12 yıl sonra oyuncuları üzecek bir karar aldı.
Eğer oyunlarla haşır neşir biriyseniz Shinji Mikami‘nin ismini bir yerlerden duymuş olmalısınız. 90’ların başından beridir oyun dünyasında yer alan Mikami, şimdiye kadar Resident Evil serisi, Dino Crisis serisi, Vanquish, Resident Evil 4, The Evil Within 1, The Evil Within 2, şu anda remake’i yapılan Resident Evil 4 gibi oyunları geliştirdi. Sicili oldukça parlak olan Shinji Mikami, 12 yıl önce kurduğu Tango Gameworks’ten ayrıldığını açıkladı. Oyun stüdyosunun bağlı bulunduğu Bethesda durumu doğruladı.
Mikami kariyerine Capcom’da başladı. Resident Evil serisi, God Hand, Dino Crisis, Ace Attorney gibi birçok proje üstünde çalıştı. 2004’te RE serisine yeni soluk getiren Resident Evil 4’e imza attı. 2006’da Capcom’dan ayrıldı ve PlatinumGames’e katıldı. Burada zamanında oldukça ses getiren Vanquish isimli oyunu geliştirdi. 2010’da Tango Gameworks’ü kurdu. Şirket, kısa süre sonra ZeniMax tarafından satın alınarak, Bethesda ailesine dahil edildi. 2011’de ünlü oyun tasarımcısı Goichi Suda ile Shadows of the Damned isimli oyunda iş birliği yaptı. Tango Gameworks’te oyuncular tarafından çok beğenilen ve klasikler arasına giren The Evil Within’e imza attı. Mikami, ilk oyunun başarısından sonra boş durmadı ve The Evil Within 2’yi geliştirdi. İkinci oyun da 2017’de piyasaya çıktı.
Tango Gameworks, The Evil Within serisi, Ghostwire: Tokyo ve Hi-Fi Rush ile başarılı bir dönem geçiriyor. Fakat uzmanlara göre Shinji Mikami’nin şirketten ayrılması ilerleyen dönemlerde etkili olabilir. En azından piyasadaki bazı analistler bu şekilde düşünüyor. Tango Gameworks’te daha önce başka yüksek profilli bir yapımcı olan Ikumi Nakamura da ayrılmıştı. The Evil Within serisinde çalışan Nakamura, E3 2019’daki sunumuyla oldukça sempatik bulunmuş ve kısa sürede ünlü olmuştu. Nakamura, kendi oyun stüdyosu Unseen’i kurmak için 2019’da ayrılmıştı.
Shinji Mikami’nin yakın çevresinden bir arkadaşı, ünlü oyun yapımcısının kendine daha fazla zaman ayırmak istediğini ve yarı emekli bir hayata geçtiğini söyledi.