Rage, yıllar sonra geri dönüyor. Rage 2, id Software Avalanche Studios ortaklığının ürünü olarak 2019 yılında raflarda olacak. İşte yeni Rage 2 oyununa dair ilk detaylar.
Rage, id Software‘ın yıllar sonra ortaya çıkardığı ilk yeni AAA IP’siydi. Aynı zamanda büyük harita tasarımları ve sürüş mekaniklerinin olduğu ilk id Software oyunu. Yapımda, dünyaya çarpan bir kuyruklu yıldızın ardından normal yaşamın yok olduğuna tanıklık ediyor, mutasyona uğramış canlılar ve bölge savaşlarıyla kafayı bozmuş kötü adamlarla mücadele ediyorduk.
Rage’i tüm oyunlar arasında farklı kılan özellik ise, John Carmack‘ın geliştirdiği MegaTexture teknolojisi idi. Yani haritadaki hemen her detay birbirinden farklı olarak tasarlanıyor ve böylelikle ortaya daha orijinal görsellik çıkabiliyordu. Ne var ki özellikle AMD ekran kartlarında yaşanan geç gelen kaplama ve performans sorunları sebebiyle Rage’in potansiyeli tam olarak yansıtılamadı. Öte yandan, kısa süren senaryo modu ve senaryo sonrasında oynanışa izin vermeyen yapısı sebebiyle de biraz hayal kırıklığı oldu desek yeridir.
Şimdiki konumuz ise Rage 2!
Aslında Rage 2’nin duyurusunu yıllar önce John Carmack yapmıştı, ama daha sonra iptal haberi gelmişti. Derken Carmack ekipten ayrılmış ve id Software cephesinde Rage defteri çoktan kapanmıştı. En azından öyle görünüyordu. Yine de Bethesda’dan Pete Hines, “Bir devam oyununun olması için ilk Rage’in yeterince satıldığını düşünüyorum” diyerek bir açık kapı bırakmıştı ve o kapı geçtiğimiz günlerde tamamen aralandı, Rage 2 bir kez daha duyuruldu!
Bu kez koltukta id Software ile Avalanche Studios var
id Software’ın markalarına farklı stüdyoların destek verdiğine birçok kez şahit olduk. Hatta son dönemde MachineGames‘in Wolfenstein serisine yeni ve kaliteli bir hava kattığı bir gerçek. Şimdi de karşımızda Avalanche Studios var. Yani Just Cause serisi ve Mad Max gibi oyunların arkasındaki stüdyo.
Rage 2’nin ilk oyuna kıyasla en büyük farkı, bu kez “tamamen açık dünya” olarak tasarlanıyor olması. Dolayısıyla Just Cause gibi başarılı bir açık dünya aksiyon serisine imza atan Avalanche Studios’tan yardım alınıyor olması gayet normal. Şu an eldeki bilgilere göre oyunun ciddi bir kısmı Avalanche Studios’a emanet, ama öte yandan yönetim ve öneriler tarafında id Software bulunuyor. İlk oyunda büyük katkısı bulunan id Software Stüdyo Direktörü Tim Willits, Rage 2’de de Yaratıcı Yönetici pozisyonunda.
Büyük silahlar, çift zıplama, robotlar, büyük bir harita ve bitmeyen aksiyon
Aslında Rage 2’yi kısaca böyle özetleyebiliriz. Yayınlanan ilk videosuna baktığımızda, oyunun yeni nesil Wolfenstein ve Doom oyunlarında kullanılan pek çok unsuru bir araya topladığı ve bunu açık dünya aksiyon unsurlarıyla sentezlediğini söyleyebiliriz. Zira oyunda oldukça büyük ve güçlü silahlar var.
Çift zıplama faktörü de gözlerden kaçmıyor. Yine ilk oyuna kıyasla bu yeni oyundaki sürüş dinamiklerinin daha iyi olması bekleniyor. Ayrıca büyük robotlar, ya da mecha’lar diyebileceğimiz mekanik canavarlarla aksiyonun boyutları daha farklı seviyelere çekilecek gibi.
Tabii oyunda yan görevler de olacak. İlk oyunu oynayanlar, Mutant Bash TV ve düzenlediği yarışmaları hatırlayacaktır. Rage 2‘de de fazlasını göreceğiz. Öte yandan, bu kez görev yaptıkça tecrübe puanı kazanan ve gelişen bir karakterimiz olacak. Tabii ki aynı sistem, kullandığımız silah ve ekipmanlar için de geçerli olacak.
Yani ilk Rage’de yarım bırakılan ne varsa Rage 2’de tamamlanacak, hatta biraz daha fazlası sunulacak diyebiliriz. En azından beklentiler bu yönde.
Son olarak görsellikten de söz edelim
İlk Rage’de mutantlar ve çorak dünya teması çok ön plandaydı. Bu yeni oyunda daha farklı şeyler olacak gibi. Örneğin, mutantlar değil de video itibarıyla punk düşmanlar (gerçi onlar da mutant olabilir) biraz daha ön planda duruyor. Bu kez daha yoğun bir bitki örtüsü unsuru da var.
Oyun motoru olarak id Tech 6 mı yoksa Avalanche Studios’un oyun motoru mu kullanılıyor, bu henüz resmi olarak açıklanmadı. id Software Stüdyo Yöneticisi Tim Willits’e sorduğumda, “Bunu duyurmamıza daha vakit var ve dolayısıyla biraz daha beklemelisin” cevabını almıştım.
id, Quake Champions‘ta olduğu gibi yine melez bir oyun motoru da ortaya çıkarmış olabilir. Bu arada, Avalanche patronu Christofer Sundberg ise, Twitter üzerinden gelen soruya yanıt olarak Rage 2’de firmanın açık dünya motoru Apex’in kullanıldığını belirtmişti.
Sanırız haziran ayındaki E3 fuarında oyuna dair daha fazla bilgi verilecek ve yeni videolar paylaşılacaktır.
Rage 2; PC, PS4 ve Xbox One platformları için 2019 yılında satışta olacak.