Oyun dünyasının her geçen gün gelişen alanı e-Spor, eğitim sektörüne de giriş yapmaya hazırlanıyor.
Geçtiğimiz dönemlerde Asya ülkelerinde ve Amerikan üniversitelerinde e-Spor başarılarına dayalı olarak burs olanakları tanınıyordu.
Tüm bunlardan sonra artık bu alan bir ders olarak eğitim sisteminde yer edinmeye başlıyor. Her geçen gün artan oyuncu kitlesi ile yeni bir sektör haline gelen e-Spor için oyuncuların genç yaşta eğitilmeye başlanıyor olması, gençler için yeni bir istihdam alanı oluşturacak gibi görünüyor. Ağustos ayında Norveç’ten Garner Lisesi, geleneksel sporlar sınıfı için alternatif ders olarak öğrencilerine sunmuştu.
Bu hamleyi birçok Norveç lisesi ile beraber İsveç’ten de bazı liseler katıldı. 2016 – 2017 okul döneminde başlayacak olan pilot uygulama için otuz öğrenci kabul edilecek. B eğitim sisteminde başarı sağlanırsa, diğer tüm öğrenciler için de açılması planlanıyor. Burada en önemli unsur ise derslerin içeriği. Saatlerce oturup oyun oynayacağız diye akıllara gelen soruları cevap verelim; öğretmenler, e-Spor platformu için eğitecekleri sporcuları hem zihinsel hem de fiziksel olarak hazırlayacaklar. Stratejiler kurmayı, takım oyunu sergileyebilmeyi, reflekslerini geliştirmeyi, uzun soluklu turnuvalara dayanıklı olmayı ve en önemlisi odaklanma üzerine çalışmalar yürütecekler.
Bunlarla beraber derslerin işlenmesi için özel oyuncu koltukları, yüksek sistemlere sahip özel oyuncu bilgisayarları, oyunculara özel olan ekipmanlar gibi gereksinimler sınıfta hazır bulunacak. Öğrencilerin yapmış olacağı tercihlere göre en çok seçilen iki oyunu sınıflarında okutacak. Bu oyunlar arasında ise gün geçtikçe kitlesini büyüten Starcraft II, Counter Strike: Global Offensive, Dota 2 ve League of Legends olacak.
Yürütülen bu porgram ile Norveç yaşanması en güzel ülkeler arasındaki yerini sağlamlaştırmaya devam ediyor. Ülkemizde de böyle gelişmeleri görmekten büyük mutluluk duyacağımı söyleyebilirim.