Diablo 4 oyuncuları yeni bir sorunla karşı karşıya. Bu durum özellikle Hardcore karaktere sahip bazı oyunculara saç baş yoldurdu. Yapımdaki Hazine Goblin’leri karakterlerin ölümüne sebep oluyor. Blizzard forumlarında ve Reddit’te şikayetler var.
Seriye ilk olarak Diablo 3’te eklenen Hazine Goblin’leri, Diablo 4‘te de eksik olmadı. Bu yaratıklar, isimlerinden belli olduğu üzere altın ve değerli eşyalar taşıyorlar. Eğer bir Hazine Goblin’i öldürürseniz, altınlar ve eşyalar sizin oluyor. Tabii ki eşyalar rastgele şekilde düşüyor. Fakat Blizzard forumları ve Reddit’te yazanlara göre Hazine Goblin’lerindeki bir hata bazı karakterlerin ölümüne neden olmuş. Hatta Twitch yayınlarında bile bu durumla karşılayan yayıncılar var. İşin kötü yanı Hazine Goblin’i tarafından öldürülen karakterler Hardcore olarak açılmış. Yani bir kere öldüklerinde ölümleri kalıcı oluyor. Bir daha bu karakterle oynanmıyor. Hardcore karakterlerin birçoğunun yüksek seviyede olması aşırı can sıkıcı.
Söz konusu hata nedir? Nightmare zindanlarındaki düşmanlar rastgele ek özelliklere sahip olur ve bu durum Nightmare zindanlarının temel unsurlarından biridir. Söz konusu özelliklerden biri de Death Pulse. Bu özellik, bir canavarın ölmesinden kısa süre sonra ölümcül bir yıldırım darbesi yayıyor. Nightmare zindanındaki Hazine Goblin’lerinde de Death Pulse aktif oluyor. Goblin’lerdeki Death Pulse o kadar kuvvetli ki, karakterin yüksek seviyesi olması, sağlığının tam olması veya giydiği zırha bakmadan tek darbede öldürüyor. Karakteri ölen Diablo 4 oyuncuları, Goblin’lerdeki Death Pulse’un aşırı güçlü olduğunu ve bunun da hatalı olduğunu savunuyor. Oyuncular Goblin’lerde Death Pulse’un olmaması gerektiğini veya verdiği hasarın çok daha az olması gerektiğini belirtiyor.
Mesela Killthuzad isimli Diablo 4 oyuncusun karakteri, Tier 37 Nightmare zindanında Hazine Goblin’ini öldürdükten sonra Death Pulse yüzünden yıldırım yiyip, öldü. Killthuzad sadece bir örnek. 97. seviye başka bir Druid karakteri, 85. seviye Necromancer, 72. seviye Rogue gibi farklı farklı karakterler tam sağlığa ve yüksek derecede zırh setine rağmen ölmüş.
Daha önce bağlantı sorunları yüzünden Hardcore karakterlerin ölmesi sosyal medya ve forumlarda tartışılmıştı. Hazine Goblin’lerindeki bu durum ayrı bir tartışma konusu oldu. Blizzard’dan konuyla ilgili herhangi bir açıklama gelmedi, fakat bir sonraki güncellemeyle birlikte bu durumun düzeltilmesi, en azından Goblin’lerdeki Death Pulse’un hasar oranının düşürülmesi bekleniyor.