Remedy Entertainment, Alan Wake ve Control serisini daha fazla kâr elde edebilecek şekilde büyütmek istiyor.
Alan Wake ve Control son yıllarda Remedy‘ye büyük başarılar getirdi. Control 4 milyon satarken, Alan Wake 2 ise 1,3 milyonluk satış yaparak stüdyonun en hızlı satan oyunu oldu. Şirket her iki serinin yeni oyunlarını daha kısa sürede çıkarmak ve piyasaya sürme sıklığını artırmak istiyor. Remedy’nin CEO’su Tero Virtala devam oyunlarını daha düzenli çıkarmak istediklerini belirtti.
Tero Virtala, “Alan Wake ve Control ile artık iki köklü seriye sahibiz ve amacımız yüksek marka bilinirliğine ulaşmak, daha düzenli şekilde oyun çıkarmak ve gelir elde etmek” dedi. Alan Wake 2’nin 1. oyundan 13 yıl sonra piyasaya sürüldüğünü göz önüne alırsak güzel bir gelişme diyebiliriz. Remedy şu anda Alan Wake 2 için her ikisi de bu sene çıkacak iki DLC üzerinde çalışıyor. Control 2 ise ön prodüksiyon aşamasında.
Alan Wake 2’nin geliştirilmesinde Silent Hill serisinin de etkisi oldu. Oyunun yönetmeni Kyle Rowley, GamingBolt röportajında “Alan Wake 2’nin korku tarzını nasıl tanımlıyorsunuz?” sorusuna verdiği yanıtta, “Atmosfer ve sesin ağır işlerin çoğunu yaptığı, oyuncuyu yavaş yavaş içine çeken bir tür olduğunu söyleyebilirim. Temel dayanaklarımızdan biri atmosfer” dedi.
Rowley, psikolojik korku unsurları ve istenen atmosferin yansıtılması için Silent Hill serisinden pek çok ipucu aldıklarını ifade etti. Oyunun yönetmeni sözlerine şu şekilde devam etti: “Silent Hill serisinin atmosferi, çevreyi, sesleri kullanma biçimi ve zamanla gerilimi artırması önemli referans noktasıydı. Psikolojik korku deneyimi sunduğumuzdan karakterlerin ruh halini sergilemek için çok sayıda görsel ve işitsel noktaya yer vermeliydik. Bunu da yaptık. İstikrarsızlık, kaygı, paranoya hissi ve daha fazlası oyun mekaniğinde ve tasarımında bulunuyor.”
Kyle Rowley, Alan Wake 2’nin birinci oyundan farklı olduğunu ve iki karakter üzerinden ilerleyen yapısının uzun zamandır uygulamak istedikleri bir fikir olduğunu da vurguladı.