Hardcore, Diablo 2’den beri sürelen bir gelenek. Bu özellikle açılan karakterler bir kere öldüğünde bir daha canlanmıyor. Peki Hardcore karakterler Diablo 4‘te PvP’ye girerse ne olacak? Bu sorunun cevabı belli oldu.
Diablo serisindeki Hardcore özelliği oyunu daha zorda oynamak isteyen kişiler tarafından tercih ediliyor. Hardcore karakterler kalıcı olarak ölüyor. Bir daha aynı karakteri kullanma imkanı yok. Diablo 4’te de bu özellik olacak. Hardcore karakterler için kalıcı ölümün PvP’de geçerli olup olmadığı merak ediliyordu. Blizzard topluluk direktörü Adam Fletcher kesin bir dille geçerli olduğunu söyledi. Yani Diablo 4’te Hardcore oyuncusu PvP’de yenilirse karakteri de ölmüş olacak. Oyunu oynaması için yeni bir karakter açması gerekecek. Eğer herhangi bir Hardcore oyuncusu, 10 tane PvP karşılaşmasını kazanırsa da Fearless Combatant başarımınına sahip olacak.
Diablo 4’ün yeni beta test tarihi belli oldu
Diablo 4’ün son beta testi, 12 ve 14 Mayıs tarihleri arasında gerçekleşecek. Son testte seviye sınırı 20’den 25’e çıkıyor. Ashava’yı yenen oyunculara özel binek verilecek. Tabii ki bu binek kozmetik olacak. İlk iki beta testinde katılan oyuncuların karakterleri siliniyor. Bu son testte karakter gelişimi tam sürüm oyuna yansımayacak.
Blizzard Entertainment Başkanı Mike Ybarra, oyunun çıkış zamanını daha da netleştirdi. Oyunun Deluxe ve Ultimate sürümlerini ön sipariş verenlerin 1 Haziran tarihinden itibaren yapımı oynayacağını belirtti. Normal sürümü ön sipariş edenler ise 1 Haziran’da oynayamayacak. Diablo 4, 6 Haziran’da PC, PS4, PS5, Xbox One ve Xbox Series X/S platformlarında çıkacak.
Yeni oyun, Diablo 2’nin sevilen kısımlarını kendisine katan, Diablo 3’ün eleştirildiği noktalarından uzaklaşan yapıya sahip. Oyunda Barbarian, Sorceress, Druid, Rogue ve Necromancer olmak üzere beş karakter sınıfı yer alıyor. Her karakterin görünümü de özelleştirilebiliyor. Bununla birlikte 4. oyunda seride bir ilk olarak binekler bulunuyor. Bir süre önce Washington Post tarafından paylaşılan bir haberde de, Diablo 4’ün Blizzard’ta krize yol açtığı belirtilmişti. Blizzard’ın oyunu geciktirmek istemediği ve bunun da fazla mesaiye neden olduğu ileri sürülmüştü.