Microsoft Fiyat Etiketlerini Değiştiriyor! Xbox’a Dünya Genelinde Zam Geliyor

Xbox krizi büyüyor

Microsoft son bir yıl içinde ikinci kez Xbox fiyatlarında artışa gidiyor. Veri merkezlerinin yarattığı RAM ve depolama bileşeni krizi, teknoloji devinin planlarını değiştirdi. İşte detaylar…

Microsoft‘un duyurusuna göre yeni fiyat tarifesi 1 Ağustos tarihinde küresel çapta resmen yürürlüğe girecek. 512 GB kapasiteli Xbox modelleri 100 dolar zamlanırken, 1 TB’lık modellerin fiyat etiketi 150 dolar artacak. Ayrıca 2 TB’lık Xbox’ın da fişi tamamen çekildi, artık üretilmeyecek. Şirket fiyat artışından kaçınmayı umduğunu, ancak fırlayan parça maliyetlerinin ellerini kollarını bağladığını ifade ediyor.

Microsoft

Bileşen Krizi Sektörü Sıkıntıya Sokuyor

Microsoft’un paylaştığı güncel verilere göre RAM ve depolama bileşenlerinin maliyeti son dönemde 2,5 kattan fazla arttı. Üstelik bu ağır faturanın 2027 sonbaharına kadar tekrar ikiye katlanması öngörülüyor. Microsoft yaptığı açıklamada, “Tüketici elektroniği sektörü mevcut bileşen kriziyle mücadele ediyor, fakat etkileri özellikle konsollarda çok ağır hissediliyor” sözleriyle yaşananları özetledi. Normal şartlarda konsollar üretim maliyetinin altında satılır ve zarar oyun satışlarıyla kapatılır. Lakin gelinen noktada yükselen maliyetler bu dengeyi altüst ediyor.

Xbox krizi büyüyor

Oyuncular İçin Acı Reçete Kabarıyor

Zam dalgasını yumuşatmak isteyen şirket, yeni taksit seçeneklerini ve ikinci el takas programlarını hızla devreye almaya planlıyor. Oyuncular eski cihazlarını vererek yeni nesil konsolları daha ucuza alabilecek veya yenilenmiş ürünlere yönelebilecek. Ama bu hamleler oyun tutkunlarının kanayan yarasını pek sarmayacak görünüyor.

GTA 6’nın Oyun Diski İçeren Kutulu Sürümü Geliyor