Fortnite Ray Tracing ve DLSS 2.0 desteği ile çok yakında güncellenecek. Gözle görünür FPS artışı yaşatacak güncellemenin detayları burada.
Epic’in sevilen Battle Royale yüründeki oyun Fortnite Ray Tracing ve DLSS 2.0 teknolojileri ile güncellenmeye hazırlanıyor. Nvidia’nın FPS odaklı teknolojileri ile güncellenecek olan Fortnitem muhtemelen 320 Hz monitörleri şaha kaldıracak.
Epic ile Apple davası görüldü! İlk karar çıktı!
Özellikle DLSS 2.0 teknolojisi sayesinde oyunlarda 40-50 FPS’e kadar artışların yaşandığını biliyoruz. Bu özelliği Fortnite’ta aktif ettiğinizde muhtemelen en yüksek ayarlarda ortalama bir ekran kartı ile 100 FPS’in üzerinde FPS alabileceksiniz.
Sadece Nvidia ekran kartına sahip olanlara sunulacak olan bu özelliğin bu hafta içerisinde kullanıma sunulması bekleniyor. Güncelleme ile gelecek olan tüm yeniliklere aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Fortnite Ray Tracing ve DLSS 2.0 desteği ile neler sunacak?
Yansımalar: Bu ayar, Fortnite’taki su kütlelerine ve diğer uygun yansıtıcı yüzeylere güzel, gerçekçi, son derece doğru yansımalar ekler. Oyun ayrıntılarını, karakterleri, düşmanları, silah efektlerini ve daha fazlasını dünyanın her yerine mükemmel bir şekilde yansıtılmış şekilde görün. Işık kaynaklarının ve diğer aydınlatmaların yakındaki yüzeylere ve nesnelere doğru şekilde yansıtılmasıyla oyun görünümü daha da dinamik hale getirileceğinden, iyileştirilmiş bir aydınlatma ve ışıklandırma deneyimi yaşayacaksınız.
Gölgeler: Ray Tracing etkinleştirildiğinde, Fortnite’ın dinamik gölgeler büyük ölçüde geliştirilerek, gölge kaynağına olan mesafe arttıkça, daha doğru görselleştirilen yumuşama etkisi sayesinde, sahne boyunca, gerçekçi bir şekilde uzanmaları sağlanır. Ray Tracing ile görselleştirilen gölgelerin gelişmiş çözünürlüğü özellikle dikkat çekicidir. Bunu, tel örgüler tarafından oluşturulan gölgelerdeki gibi ayrıntılı bölgelerde açıkça görebilirsiniz. Üstelik Ray Tracing ile görselleştirilen gölgeler, günün saati ve güneşin konunumu değiştikçe, etkili bir hassasiyetle dinamik olarak güncellenir.
Çevresel Perdeleme: Nesnelerin veya yüzeylerin buluştuğu yerde ışık perdelenerek ince gölgeler oluşturur. Çevresel perdeleme, oyunlardaki nesneleri ve en küçük ayrıntıları bulundukları yere gerçekçi bir şekilde konumlandırıp sabitlemenin anahtardır. Ray Tracing ile, çevresel perdeleme gölgelemesini çok daha doğru hale getirerek Fortnite’ın gerçekçilik hissi ve uyumluluğunu daha da artırabiliriz.
Aydınlatma: Fortnite’ın haritaları ve dünyaları, önceden yansıtılmış ışık etkileşimini engelleyen, dinamik olarak oluşturulmuş ve yok edilebilir nesnelerden oluşur. Bu nedenle, gökyüzü ışıkları tek gerçek zamanlı çevresel aydınlatmayı sağlar. Ray Tracing ürünü genel aydınlatma, Fortnite’a başka şekilde, bu gerçekçilikle simüle edilmesi imkansız olan seken ve yansıyan ışık etkilerini ekler.