AMD, GDC’de yaygın olarak benimsenen, açık kaynaklı ve platformlar arası yükseltme teknolojisinin bir sonraki evrimi olan AMD FidelityFX Süper Çözünürlük hakkında ek ayrıntılar paylaştı.
AMD FidelityFX Süper Çözünürlük 2.0, tüm çözünürlüklerde yerel görüntü kalitesine benzer veya daha iyi bir görüntü sağlamak için, önceki frame verilerini kullanarak inanılmaz görüntü kalitesi sunan, desteklenen oyunlarda kare oranını arttıran ve 2022’nin ikinci çeyreğinde yayınlanacak olan bir ölçeklendirme çözümüdür.
- Makine Öğrenimi Olmadan Yüksek Kaliteli Yükseltme: Makine öğrenimi sorunları çözmek için bir araç olsa da, kaliteli görüntü yükseltme elde etmek için bir ön koşul değildir. AMD mühendisleri, önceki sahnelerden gelen verileri tanımak ve birleştirmek için bir dizi gelişmiş, elle kodlanmış algoritma geliştirmiş ve optimize ederek, bir dizi farklı senaryoya hitap edebilecek, kolay optimize edilmiş bir şekilde yüksek kaliteli bir görüntüyle beslenmesini sağlamıştır. Her şeyden önce, özel ML donanımı gerektirmemesi, bu teknolojiden daha fazla platformun yararlanabileceği ve daha fazla oyuncunun FSR 2.0’ı deneyimleyebileceği anlamına gelir.
- FSR 2.0 Kalite Modları: FSR 2.0, teknolojiyi destekleyen tüm oyunlarda bulunan üç ana kalite modu ve geliştiricilerin kullanması için isteğe bağlı bir mod sunacaktır. Bunlara, blog sayfasında ve güncellenmiş ekran görüntülerinde de gösterilen “Kalite”, “Dengeli” ve “Performans” modları dahildir. Dördüncü isteğe bağlı “Ultra Performans” modu görüntü kalitesini korurken, en yüksek performans kazancını sağlamak isteyen geliştiriciler için mevcuttur.
- Donanım Desteği: FSR 1.0 gibi, FSR 2.0 da AMD’nin açık kaynak kodlu yaklaşımını sürdürür, geniş bir AMD ve rakip donanım yelpazesini destekler, ancak geçici bir çözüm olarak FSR 2.0 daha talepkardır, bu da daha yüksek performans ve çözünürlükleri yükseltmek için daha güçlü, modern bir donanımın gerekebileceği anlamına gelir. Bununla ilgili daha fazla bilgiyi blog sayfasında bulabilirsiniz.
- FSR 2.0 Oyunlara Nasıl Entegre Edilir: Tıpkı FSR 1.0 gibi, FSR 2.0 da MIT lisansı aracılığıyla açık kaynak olacak şekilde ve geliştiriciler için DirectX 12, Vulkan’ı destekleyen, kullanımı kolay, sezgisel bir API olarak sunulacaktır. Ayrıca Unreal Engine grafik motoru için bir eklenti olarak indirilebilecek.
- Daha Fazla Oyun Desteği ve Xbox’ta FSR 2.0: DEATHLOOP’a ek olarak Ekim 2022’de piyasaya çıkacak olan Forspoken’da FSR 2.0 desteği içerecek. FSR 2.0 ayrıca Xbox’ta tam olarak desteklenecek ve an itibari ile kayıtlı geliştiricilerin oyunlarında kullanmaları için Xbox GDK’da satışa sunulacak.
AMD, FSR 2.0’ı olabildiğince çok oyuna getirmek için geliştiricilerle çalışmaya devam ediyor ve ilk oyunların 2022’nin ikinci çeyreğinde piyasaya çıkması bekleniyor. FSR 2.0 hakkında daha fazla bilgiyi çeyreğin ilerleyen aylarında paylaşacağız.