World of Warcraft’ın dövüş mekaniklerinden sorumlu baş tasarımcı Brian Holinka, Blizzard’tan ayrıldığını açıkladı. Deneyimli yapımcı, sektörde oldukça tanıdık bir isimle yeni bir stüdyo açmayı planlıyor. Bomba gibi projeyle karşımıza çıkabilirler.
World of Warcraft‘ın (WoW) en kıdemli yapımcılarından biri olan Brian Holinka, yaklaşık olarak 11 yıldır Blizzard’ta çalışıyordu. Holinka, Twitter’da yaptığı açıklamada bu Cuma günü Blizzard’tan ayrılacağını açıkladı. Bu gelişme League of Legends’ın eski baş yapımcısı Greg Street’in Riot Games’ten ayrılmasından 2 ay sonra yaşandı.
Holinka yaptığı açıklamada, “Yaklaşık 11 yılın ardından Cuma günü World of Warcraft ve Blizzard’taki son iş günüm olacak. Bundan sonra Team 2’de yer almayacağım. Bu yaz ailemle vakit geçirmeyi ve bol bol tatil yapmayı planlıyorum. Ardından eski dostum ve akıl hocam Greg Street’le yeni bir maceraya başlayacağım. World of Warcraft’taki ekibimi çok özleyeceğim, tek pişmanlığım ekibimin büyüdüğünü ve başarılı olduğunu birebir görememek olacak. Emin ellerde olduklarını çok iyi biliyorum” dedi.
Brian Holinka daha önce DICE, Trauma Studios, THQ, High Moon Studios ve Kaos Studios’ta görev aldı. Battlefield 1942 ve farklı FPS oyunları geliştirdi. 2012 yılında World of Warcraft ekibine dahil oldu. 2017’de kıdemli tasarımcı olarak duyurulmamış bir Blizzard projesi geliştirmek için WoW’a ara verdi. Fakat sonra yeniden oyuna geri döndü.
Greg Street de Age of Empires’ın geliştiricisi Ensemble Studios’ta çalıştı. 2008’de Blizzard’a katıldı, 2013’e kadar WoW’da görev aldı. Street ve Holinka’nın yeni stüdyolarının adı veya ne geliştirecekleri hakkında herhangi bir ayrıntı belli değil. Fakat her iki ismin yakın çevresinden gelen havadislere göre aksiyon/RPG türünde bir proje düşünüyorlarmış. Oyun geliştirirken düşünce aşamasında birçok fikir gözden geçirilir ve birinde karar verilip, ona göre hareket edilir. Söylenen aksiyon/RPG oyunu sadece fikir olarak kalabilir. Neler olacağını bekleyip görmek lazım.