PUBG PlayStation 4 ve Xbox One için güncellendi!

PUBG PlayStation 4

PUBG PlayStation 4 ve Xbox One için güncelleme aldı. PUBG Güncelleme #5 ile PlayStation 4 ve Xbox One sahiplerini bir dizi yenilik bekliyor.

Güncellemelerini ilk olarak PC sahiplerine sunan PUBG, bugün de uzun zamandır PC platformunda yer alan özelliklerin büyük bir bölümünü PlayStation 4 ve Xbox One sahipleri ile buluşturdu.

PUBG Güncelleme #5 olarak geçen bu sürüm ile silah ustalığı bölümünde yeni ilerleme sistemi ekleniyor. Konsollarda yaşanan performans sorunlarının büyük bir bölümünü çözen PUBG ekibi, PS4 ve XB1 sahiplerine bir dizi yenilik de sunuyor.

Silah Ustalığı

  • Yeni İlerleme Sistemi
    • Silah Ustalığı, oyuncuların silah kullanımlarına bağlı olarak silah XP’si kazanıp seviyelerini yükseltebildikleri yeni bir ilerleme sistemidir.
    • Sezonlardan etkilenmeyen bu sistem, her zaman işlevseldir.
    • Silah Ustalığı, oyunculara silah başına ulaşabilecekleri 100 seviye sunuyor.
    • Oyuncular, lobiye giderek yeni oluşturulan Ustalık sekmesi aracılığıyla kullandıkları silaha ilişkin bilgilere, son maç sonuçlarına ve o ana kadar kazanmış oldukları ödüllere göz atabilirler.
  • Silah Ustalığı Ödülleri
    • Üç tür Silah Ustalığı ödülü mevcuttur. Bu ödülleri, sadece Ustalık başarısı elde eden oyuncular kazanabilir.
    • Tılsımlar
      • Tılsımlar, silahlara takılabilen aksesuarlardır.
      • Silah başına ilerlemenin her beş seviyesinde bir yeni bir tılsım kazanabilirsin.
      • Tılsımlar, tüm silah kozmetikleriyle kullanılabilir.
        • Kazandığın tılsımların kilidini açabilir, ödüller sayfasına giderek bunları takabilirsin. Taktığın tılsımları oyunda görebilirsin.
      • Tılsımlar, alışverişe konu olamaz, satılamaz veya BP karşılığında takas edilemez.
    • Madalyalar
      • Madalyalar, oyuncuların silahları ile sergilediği muhteşem başarılara dikkat çeker.
      • Her madalyayı, birden çok kez kazanabilirsin. Kazandığın madalya sayısını takip eden bir sayaç bile mevcut.
    • Kademe Amblemleri
      • Oyuncular, silah başına kazandıkları seviye sayısı artışına eşdeğer amblemler kazanabilir.
      • En fazla 10 kademe kazanabilirsin.
    • Silah XP’si nasıl kazanılır?
      • Silah XP’si, bir maç esnasında aşağıda yer alan unsurların biri veya birden fazlası yerine getirildiğinde kazanılır.
        • Hasar
        • Kafa Atışları
        • Galibiyetler
          • Galibiyetler; yere sermeler, bir takımın son oyuncusunu öldürmek ve solo oyuncuları öldürmek gibi eylemleri takip etmek için kullanılan yeni bir terimdir.
          • Galibiyetlerin mesafesine bağlı olarak ekstra silah XP’si kazanabilirsin.
        • Silah XP’si kazanırken kazandığın XP hayatta kaldığın süreye göre artar.
      • Galibiyetler, oyunda kullanılan mevcut yere düşürme ve öldürme kurallarını esas alır.
        • Ek bilgi:
        • Silah Ustalığı, dost ateşini veya takım hasarını saymaz.
        • Silah Ustalığı, doğa ölümleri ve araç öldürmelerini saymaz (mavi alan, kırmızı alan, yükseklik hasarı ya da boğulma)
        • Silah Ustalığı, fırlatılabilir eşyaları ya da yakın dövüş eşyalarını saymaz
        • Tüm yenmeleriniz, her bir silah için, Silahlar sekmesinde, Ustalık bölümü altında bulunabilir
        • Her silah için kazanılabilecek silah XP’sinin bir üst limiti vardır.

Oyun Kolu Ön Ayarı: C 

  • Yeni bir oyun kolu ön ayarı eklendi: C Tipi
    • Ön ayar seçenekleri Yapılandırma – Kontrol – Oyun Kolu Ön Ayarı menülerinden değiştirilebilir.
    • Yeni ön ayar, baş parmak – işaret parmağı – orta parmak kontrolü için daha uygundur
  • C Ön Ayarı, A veya B Ön Ayarına kıyasla, eğilmeyi ve çatışma stratejilerini yoğun kullanan oyuncular içindir
    • C Ön Ayarında nişan alma (omuz üstünden) tuşu yoktur
    • Eğilmek için L1 (PS4) veya R1 (PS4) tuşlarına basabilirsin.
      • Eğilme seçeneği, nişan almaya veya harekete engel olmaması için analog oyun kollarından çıkarılmıştır
    • Tabanca kuşanmak için artık Üçgen (PS4) tuşlarına çift basman gerekmektedir; böylece hareketli savaşlarda silah değişikliği daha hızlı olacak
  • Diğer değişiklikler için lütfen oyundaki Oyun Kolu Rehberine bak
  • Geliştirme ekibimizin mesajı:
    • Oyun Kolu C ön ayarı savaş odaklı bir ön ayar olarak tasarlanmıştır; hareket etme, nişan alma, eğilme veya ateş etme eylemlerini birbirinden ayırarak oyuncuların bunları yaparken daha az zorluk yaşamalarını sağlar.
    • C ön ayarında en az kullanılan tuş (bu durumda omuz üstünden nişan alma) çıkarılmıştır ve Yakın Bakış yanıt süresinin ve çatışma sırasında dikkat dağılmasının engellenmesi amaçlanmıştır.
    • Tüm ön ayarlara (A, B ve C) bazı tuş ayarlarının eklenmesini veya değiştirilmesini sağlayan özelleştirme seçenekleri eklemeye devam edeceğiz. Geri bildiriminizi öğrenmek için sabırsızlanıyoruz.

Eşyaları Otomatik Olarak Takma Özelliği

  • Eklentileri Otomatik Takma seçenekleri Yapılandırma – Oynanış menüsüne eklendi
    • Üç seçenek vardır: Eklentileri Otomatik Tak, Dürbünü Otomatik Tak ve Eklentiyi Otomatik Değiştir
    • Eklentileri Otomatik Tak
      • Bir eklenti alındığı anda, eğer takılabilir ise, aktif bir silaha otomatik olarak takılacaktır
      • Eğer takılamıyorsa eklenti sonraki kullanılabilir silaha takılır (Birincil 1 → Birincil 2 → Tabanca sıralaması)
      • Alınan eklenti hiçbir silaha takılamıyorsa eklenti envantere gider.
        • Envanterde boş alan yoksa eklentiler alınamaz
      • Dürbünleri Otomatik Tak
        • Çatışma sırasında beklenmedik durumlardan kaçınmak amacıyla dürbün tipi eklentiler için üç farklı seçenek sunulur
        • Ayar – Kapalı
          • Dürbün tipi eklentiler otomatik olarak takılmaz ve envantere gider
          • Envanterde boş alan yoksa eklentiler alınamaz
        • Ayar – Yalnızca Görüş
          • Yalnızca görüş tipi eklentiler (Kırmızı Lazer Görüşü, Hologram Görüşü ve Yardımcı Görüş) otomatik olarak takılır
          • Envanterde boş alan yoksa eklentiler alınamaz
        • Ayar – Tümü
          • Tüm dürbün tipi eklentiler otomatik olarak takılır
          • Envanterde boş alan yoksa eklentiler alınamaz
        • Ayar – Eklentiyi Otomatik Değiştir
          • X (Xbox)/Kare (PS4) tuşunu basılı tutarak elindeki silahı başka bir silahla değiştirirken uyumlu eklentiler otomatik olarak yeni silaha takılır.
          • Uyumsuz olanlar envantere gider
            • Envanterde boş alan yoksa eklentiler bırakılır

Oynanış

Öne Çıkan Harita

  • Sanhok olan Öne Çıkan harita Erangel olarak değiştirildi

Erangel’deki Ganimetlerin 2. Kez Düzenlenmesi

    • Erangel’de beliren eşyaların toplam sayısı, yaklaşık %28 oranında artırıldı.
    • Beliren eşyaların genel miktarı ve özellikle öncelik verilen eşyaların belirme oranı artırıldı.
      • TT’lerin belirme oranı, yaklaşık olarak %64 artırıldı.
      • SNT’lerin belirme oranı, yaklaşık olarak %114 artırıldı.
      • KNT’lerin belirme oranı, yaklaşık olarak %177 artırıldı.
      • Özellikle 2. seviye ekipman ve zırhların belirme oranında ufak bir artış gerçekleştirildi.
      • İyileştirme eşyalarının belirme oranında ufak bir artış gerçekleştirildi.

    Kapı Açma/Kapama Animasyonuna İlişkin Yapılan İyileştirme

    • Araçların kapılara yakın durarak kapıların açılıp kapanmalarını engellediği zamanları belirleyen algoritma iyileştirildi.

Görev Listesi

  • Bekleme alanında ya da uçaktayken L1’e basarak görev listesini artık görüntüleyemeyeceksiniz.
  • Sistem menüsü üzerinden görev listesini görüntüleyebiliyor olacaksınız.

Yeni Paraşüt İbresi

  • Paraşüt Arayüzü daha görünür hale getirilmek üzere iyileştirildi ve biri mevcut hız, diğeriyse daha ayrıntılı bir irtifa okuması ibresi olmak üzere iki ibreye ayrıldı.
  • Takım arkadaşı durumu Arayüzü iyileştirildi
    • Takım arkadaşlarının uçaktan serbest atlayış yaptığını gösteren bir simge eklendi.
    • Paraşütle atlama sırasında daha önce sadece haritada görüntülenen takım arkadaşları durum simgeleri artık, diğer takım arkadaşı Arayüzüyle birlikte ekranın sol alt kısmında da görüntülenecek.

Taktiksel Harita İşaretçisi

  • Farklı durumlar için (Saldırı, Tehlike, Savunma, Ganimet, Yeniden Toplanma, Araç) 6 farklı işaretçi türüne sahip yeni Taktiksel Harita İşaretçileri eklendi.
    • İşaretçileri kullanmak için dünya haritasını aç ve R3 (PS4) tuşlarını basılı tutarak Taktiksel Harita İşaretçisi tekerini görüntüle, sonra istediğin simgeye gel ve ardından R3 (PS4) tuşlarına bas.
      • İşaretçi türü seçmeden R3 (PS4) tuşlarına basarsan standart işaretçi yerleştirilir.
    • Her oyuncu, tek seferde sadece bir Taktiksel Harita İşaretçisi veya Standart işaretçi yerleştirebilir.
    • Taktiksel Harita İşaretçileri, dünya haritasında, mini haritada ve pusulada mevcut harita işaretçileriyle aynı şekilde görüntülenir.

Fırlatılabilir Nişan Göstergesinde Yapılan İyileştirme

  • Fırlatılabilir silahlar kullanırken mevcut atış pozisyonu duruşunuzu kolayca belirlemek için yeni nişan göstergesi eklendi.

Vikendi’deki Ganimetlerin 2. Kez Düzenlenmesi

Bu güncellemede ekstra çok ateş etmeyi sağlayan uzun namlulu silahlar ve MK47 Mutant’ın eklenmesiyle Vikendi’yi daha dengeli bir keskin nişancı cenneti haline getiriyoruz. Tüm keskin nişancıları atlatmak korumanız olmadan biraz zor olacaktır; bu yüzden ekstra 4 tekerlekli araçlar kar motorlarından daha çok işinize yarayacak. Vikendi düzenlemesi hakkında ayrıntılı bilgi almak için okumaya devam et.

  • Mavi alanda yapılan düzenlemeler
  • Vikendi’de daha çeşitli bir oyun deneyimini desteklemek için ilk beliren güvenli bölge artık daha farklı konumlara yerleştirilecek ve belirli mavi alan aşamaları arasındaki bekleme süresi azaltılacak.
    • Aşama güvenli bölge artık daha çeşitli yerlerde beliriyor.
    • Mavi alanın erken ve ilerleyen aşamaları arasındaki bekleme süresi biraz kısaltıldı.
    • Toplam maç süresi 1 dakika 30 saniye azaltıldı.
  • Araç belirme oranında yapılan düzenleme
    • Araç belirme oranı, oyuncuların yeni mavi alan ayarlarından faydalanabilmesi için değiştirildi.
      • Dört çeker araçların belirme oranı, Kar Motorları ve Kar Araçlarına kıyasla artırıldı.
    • Eşya belirme oranında yapılan düzenleme
    • Daha fazla orta ve uzun mesafe çatışmayı kolaylaştırmak için silah belirme oranlarını düzenledik. Oyunculara daha fazla seçenek sunmak için mevcut eklentilerde de düzenlemeler yapıldı.
      • Vikendi’de eşya belirmesiyle ilgili yapılan düzenlemeler:
        • TT belirme oranı 1,4 kat artırıldı
        • SNT belirme oranı 2 kat artırıldı
        • KNT belirme oranı 7 kat artırıldı
      • HMS, Pompalı, Tabanca ve Arbaletlerin belirme oranlarında ufak bir azalma gerçekleştirildi.
      • Eklenti belirme oranlarında ufak bir artış gerçekleştirildi.
      • Yüksek güçlü dürbün belirme oranlarında ufak bir artış gerçekleştirildi.
    • Mağara dengesinde yapılan düzenleme
    • Gizli Mağara artık gizli olmadığından oyun deneyimini geliştirmek için mağara içindeki ganimetleri Vikendi’de bulunan diğer alanlardaki ganimet miktarına daha yakın olarak şekilde ve yine iyi ganimetler sunacak şekilde düzenleyerek dengeledik.
      • Mağarada, artık Yardım Paketleri belirmeyecek.
        • Kasa halinde bulunmayan yüksek kalite ganimetler, bu konumda belirmeye devam edecek.
      • Mağarada beliren eşyaların çeşitliliği artırıldı.
    • Eşya havuzunda yapılan değişiklikler
      • MK47 Mutant, Yarım Kabza, Başparmak Kabzası ve Lazer Görüş eklendi.
      • Win94 ve R45 kaldırıldı.
    • Hava durumunun Ay Işığı olma şansı artırıldı.

Arayüz ve Kullanıcı Deneyimi

Takım Arayüzü

  • Takım arkadaşları enerji çubukları artık, oynama esnasında takım kullanıcı arayüzünde görüntülenerek takım oyununa zenginlik katacak.

Yazı Tipi Stili İyileştirmesi

  • Büyük “I” ve “L” harflerinin birbirinden daha iyi ayırt edilebilmesi için yazı tipi değiştirildi

İşaret Fişeği Kullanıcı Arayüzünde Yapılan İyileştirme

  • İşaret Fişeği nişan göstergesi, başarılı bir şekilde Özel Yardım Paketi veya Zırhlı UAZ çağırmak üzere doğru pozisyonda nişan alırken, daire biçiminde görünecek şekilde değiştirildi.
  • Özel Yardım Paketi veya Zırhlı UAZ çağırdıktan sonra görüntülenen İşaret Fişeği durumu Kullanıcı Arayüzü düzenlendi.
    • Yanıp sönen yeşil ışık artık, paket uçaktan ayrıldığında devre dışı kalacak.
    • Öncesinde bu ışık, paketin yere inmesinden 30 saniye sonrasına kadar etkindi.

Mini Harita İyileştirilmesi

    • Birincil mini harita alanının dışındaki takım arkadaşlarının artık, mini haritanın kenarlarında görüntülenen simgeleri ve durumları olacak. Bu iyileştirme, takım arkadaşlarının bulundukları yönü ve durumlarını kolaylıkla tespit etmene yardımcı olacak.

Silah Önizlemesinde Yapılan İyileştirme

  • Lobideki silah önizlemesi animasyonu iyileştirildi

İzleyici Modundayken Potansiyel Adaletsiz Avantajı Önlemek Amacıyla Yapılan Arayüz İyileştirmesi

  • Takım arkadaşlarını izlerken evler ve diğer harita nesnelerinin tam olarak yüklenmemesi halinde, normalde görünmemesi gereken oyuncuların görünmesini engellemek için ekran artık ekstra arayüz ile kapatılacak.
    • Yükleme tamamlandıktan sonra ekstra arayüz kaldırılacak.

İzleyici Ekranı İyileştirmesi

  • Artık izleyici ekranındayken izleyen oyuncuyu Y (Xbox)/Üçgen (PS4) tuşlarına basarak rapor edebilirsin
  • Tuş Rehberine talimatlar eklendi; B (Xbox)/O (PS4) düğmesine basarak maçtan çıkabilirsin

Ağ Gecikmesi Arayüzü (Bilgisayar Güncellemesi No. 21)

  • Ping, bağlantı hızı, paketler ve paket kaybını gösterebilen Ağ Bilgisi işlevi eklendi
    • Bu işlev ekranın sol üst kısmında bulunacak.
    • Ayarlar > Oynanış > Arayüz > Ağ Hataları İstatistikleri menülerinden ayarları Kapalı veya Açık olarak değiştirebilirsin

Performans

  • Maça girmek için geçen yüklenme süresini azaltmak amacıyla performans optimize edildi.

Ses

Ses İyileştirmeleri

  • Eşya etkileşimleri için daha fazla ses eklendi.
    • Önceden ganimet olarak alınan, bırakılan, takılan veya çıkarılan eşyalardan bazıları, söz konusu eşyanın özelliğinden bağımsız olarak aynı sesi çıkarıyordu. Artık sesler, eşyalar arasında daha çok farklılık gösterecek.
  • Araç süspansiyon sesleri eklendi.
    • Artık hareket halindeki araçlarda işleyen süspansiyon sisteminin sesi de duyulabilecek
    • Farklı durumlarda farklı sesler çıkacak. Engebeli arazide ilerleyen araçlardan ve oyuncular atlayış sonrası yere indiğinde çıkan ses birbirinden tamamen farklı olacak.
    • TPP ve FPP’deki süspansiyon sesi seviyesi artık birbirinden farklı.

Hata Düzeltmeleri

Dünya

  • Bazı dikenli tel örgülerin kurşunları engellemesine neden olan hata düzeltildi.
  • Oyuncuların, kopmuş dikenli tel örgülerin altında bulunan eşyaları alamamasına neden olan hata düzeltildi.
  • Sanhok’taki Limanların erişilemeyen yerlerinde beliren eşyalarla ilgili hata düzeltildi
  • Sanhok’taki Paradise Resort’ta bulunan belirli bir duvara yakın dururken oyuncu kamerasının duvardan geçmesi hatası düzeltildi.
  • Sanhok’taki Paradise Resort’ta bulunan şemsiyelerin alt kısmından el bombası atılmasını sağlayan hata düzeltildi.
  • Sanhok’ta belirli kulübe ahşap platformlarında yere yattıktan sonra oyuncuların geri kalkmalarını önleyen hata düzeltildi.
  • Sanhok’taki kavisli çatılı taş binalarda ışık efektlerinin aniden değişmesine neden olan hata düzeltildi.

Genel

  • Ekranın orta kısmında görüntülenen Yere Düşürme ve öldürme mesajlarının gecikmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Oyuncu etkileşim kullanıcı arayüzü etkinleştirilirken öldürüldüğünde, etkileşim kullanıcı arayüzünün izleme ekranında kalmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Belirli manevraların motosikletlerin takla atmasını engelleyebilmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Araç sürerken veya serbest düşüş sırasında sistem menüsü açıldığında karakterin hareket etmeye devam etmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Farklı UAZ model değişkenlerinin, maksimum hızlarının farklılık göstermesine neden olan hata düzeltildi.
  • El bombasının yerde bıraktığı yanık izlerinin oyuncu karakterinin modeli ile üst üste binmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Belirli durumlarda, ayak izlerinin sadece bir tarafının belirmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Şapka takarken oyuncunun saçının kaybolmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Punk muşta eldiveni takıldığında meydana gelen görsel bir hata düzeltildi.
  • Kürk manto giyerken kemerlerin görünmez olmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Bir kadın karakter, belirli saç stillerini seçip belirli şapkalar taktığında karakterin saçının ve yüzünün üst üste binmesine neden olan hata düzeltildi.
  • FPP modunda yüzerken gölgelerin doğru şekilde görüntülenmemesine neden olan görsel hata düzeltildi.
  • Oyuncuların, belirlenen kullanıcı arayüzü yeniden canlanma sırasında 0’da donduğunda takım arkadaşlarını yeniden canlandıramamasına neden olan hata düzeltildi.
  • Dürbün kullanırken karakter geri hareket ettiğinde dürbünün titremesine neden olan hata düzeltildi.
  • Atlama sırasında bazı uzuv animasyonlarının oynamasını engelleyen hata düzeltildi.
  • Tabancayı kılıfına soktuktan sonra doğru nişan göstergesinin görüntülenmesine engel olan hata düzeltildi.
    Gömlek (Kareli) simgesinin oyun içi varlıklarla eşleşmesine engel olan hata düzeltildi.
  • Harley Quinn’in Daddy’s Lil’ Monster Kıyafeti giyilmişken çamur veya su üzerinde yürürken adım seslerinin duyulmasını engelleyen hata düzeltildi.
  • Oyuna tekrar bağlandıktan sonra silahların bazen kullanılmaz hale gelmesine neden olan hata düzeltildi.
  • M249’u yeniden doldururken şarjörün havada süzülmesine neden olan görsel hata düzeltildi.
  • Araç görevlerinin Zima ile tamamlanmasını engelleyen hata düzeltildi.
  • Oyuncuların bazı bölgelere indiklerinde aşırı hasar almalarına veya ölmelerine neden olan hata düzeltildi.
  • Yakın Bakıştayken veya bir duvara ya da nesnelerin köşelerine yaslanırken ekranın titremesine neden olan hata düzeltildi.
  • Takım oluştururken oyun modunun bazen değişmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Belirli durumlarda ateş ederken bazı mermilerin duvardan geçmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Bir aracın istenenden daha fazla kaymasına neden olan hata düzeltildi.
  • Bir silahı tutarken ve emote yaparken iyileştirme eşyalarının kullanılmasını engelleyen hata düzeltildi.
  • Aquarail’in arka koltuğunda istenmeyen bazı silah türlerinin kullanılmasına neden olan hata düzeltildi.
  • Pimi çekilmiş bir bombayı envanterdeki bir bombayla değiştirmeye çalışırken çıkan hata mesajı düzeltildi.
  • El bombaları artık tel ağların (özellikle tel örgülerin) içinden atılamayacak
  • Oyuncuların bazen düşer pozisyonda hareket ediyormuş gibi görünmelerine neden olan hata düzeltildi.