PUBG PS4 ve XB1’da Cross-Play destekliyor!

PUBG PS4 ve XB1’da Coss-Play özelliğini desteklemeye başladı. PlayStation 4 ve Xbox One sahipleri artık karşılıklı olarak PUBG oynayabilecek.

Milyonları kasıp kavuran PlayerUnknown’s Battlegrounds, konsol cephesinde ilk olarak Xbox One‘a daha sonra da PlayStation 4‘e gelmişti. Ancak bu iki platformda oyun maalesef ki Cross-Play yani çapraz platformu desteklemiyordu. PUBP Corp. bugün müjdeli haberi patlattı.

Artık PUBG 4.3 konsol güncellemesi ile iki platform arasında PUBG oynamak mümkün olacak. PlayStation 4 ve Xbox One sahipleri çok yakında aynı anda aynı mücadeleye katılabilecek. Güncelleme ile ayrıca oyuna yeni silahlar da ekleniyor.

4.3 güncellemesi ile oyundaki haritalar da elden geçiriliyor. Performan sorunlarının da giderildiği bu sürümün çok yakında indirime sunulacağı söyleniyor. Bakalım bu güncelleme ile PUBG’ye hangi yeni özellikler eklenecek?

PUBG 4.3 konsol güncellemesi ile gelen yenilikler

Platformlar Arası Oynama (Cross-Play)

  • Oyuncular artık başka platform oyuncuları ile aynı maç havuzunda eşleşebilecekler.
    • Başka platform oyuncuları ile parti kurma özelliği henüz desteklenmemektedir.
    • Cross-party, yani diğer platform oyuncularıyla aynı partide buluşma özelliği yakın tarihte oyuna eklenecektir.
  • Cross Platform Oynama özelliği, Ayarlar-Oynanış-Genel Ayarlar bölümünden açılıp kapatılabilir.
    • Eğer belli bir süre içerisinde maç eşleşmesi bulmazsa, Cross-Platform bölümünden Açık/Kapalı seçeneğinde değişikliğe gitmeniz önerilir.

Platform Simgesi

  • Oyuncu isimlerinin yanında platform simgesi, Cross-Play özelliği etkin ise görülecektir.
  • Oyuncular, diğer oyuncuların platformunu farklı yollarla görmesi sağlandı.

Liderlik Tablosu

  • Liderlik tablosu, Cross-Platform seçeneğinize göre değişiklik gösterecek.
    • Cross Platform Play seçeneği etkin: Liderlik tablosu, iki platform özelinde görüntülenir.
    • Cross Platform Play seçeneği kapalı: Liderlik tablosu, oynadığınız platform istatistiklerini içerir.

Survival Unvan Sistemi Sezon 4

  • Survival Unvan Sistemi Sezon 4 yeni ödüllerle birlikte iniş yaptı!
    • Survival Unvan Sistemi Sezon 4, Konsol güncelleme 4.3 ana sunuculara iniş yaptığında başlayacak.
    • Ön sezonda kazanılan Survival Pointler (SP) transfer edilecek.
    • 1,970 SP ya da daha fazla SP kazanan oyuncular ekstra Survival Point kazanacaktır. 1,970 SP’den az kazananların SP’leri değişmeyecektir.
    • SP kazancı, Erangel, Miramar ve Vikendi’de, benzer bir zaman diliminde tüm haritalarda daha adil bir şekilde kazanılmasını sağlamak amacıyla arttırıldı.

Yeni Özellik: Hayatta Kalma Ustalığı

Oyuncularımızın, ölümcül olmayan PUBG oyunlarını geliştirebileceği Hayatta Kalma Ustalığı sistemini tanıtmaktan heyecan duyuyoruz. Oyuncuların silah kullanma yeteneklerini ilerletmelerini sağlayan Silah Ustalığı ile beraber ilerleyen sistem, aynı zamanda oyuncuların kişiliklerini savaş alanlarında ifade etmelerini sağlayacak yeni ödülleri ve PUBG ID’yi de içerecek.

  • Hayatta Kalma Ustalığı, oyuncuların hayatta kalma şekillerine bağlı olarak XP kazanıp seviyelerini yükseltebildikleri yeni bir ilerleme sistemidir.
  • Sistem her zaman işlevseldir, sezonlardan etkilenmez. Hayatta Kalma Ustalığının en yüksek Seviyesi 500’dür.
  • Oyuncular aşağıdaki durumlarda XP kazanabilir:
    • Yağmalama
    • Çatışma esnasında Eşyalar kullanma
    • Çatışma
    • Bir takım arkadaşını canlandırma
  • Oyuncular önceki maçta gerçekleştirdikleri hayatta kalma eylemlerini bir zaman çizelgesi şeklinde Ustalık > Son Maç Sekmesinden görebilirler.
    • Aşağıdaki eylemler ve diğer XP kazandıran eylemler zaman çizelgesinde gösterilecektir.
      • İniş noktası
      • Oyuncuların bir eylemi gerçekleştirdiği konum
      • Verilen ve alınan hasar
      • Oyuncunun bir araç kullanarak katettiği mesafe
      • Mavi alan aşamalarında hayatta kalmak

Oyuncular kendilerini PUBG ID ile ifade edebilir

  • PUBG ID
    • Oyuncuların ilerlemelerini göstermelerine ve kendilerini ifade etmelerine imkan veren yeni ödül sistemi.
    • Hayatta Kalma Ustalığı Seviyesi, Oyuncu ID, Amblem, Arka Plan ve Poz içerir. Oyuncular tüm bilgileri veya özeti görebilir.
    • Oyuncular, Ustalık > Hayatta Kalma sekmesinden görüntüleyebilir ve değiştirebilir.
    • Oyuncular aşağıdaki durumlarda başka bir oyuncunun PUBG ID’sini görebilir.
      • Önceki maçtan takım arkadaşı
      • Öldürdüğün veya seni öldüren oyuncu
  • Amblemler
    • Her 10 seviye için (5, 15, 25…), oyuncular bir amblem ile ödüllendirilir.
    • Oyuncular PUBG ID’deki çeşitli amblemler ile kimliklerini ifade edebilir.
  • Arka Plan
    • Her 10 seviye için (10, 20, 30…), oyuncular bir arka plan ile ödüllendirilir.
    • Oyuncular PUBG ID’deki çeşitli arka planlar ile kimliklerini ifade edebilir.
  •  Poz
    • Her 100 seviye için (100, 200, 300…), oyuncular bir poz ile ödüllendirilir.
    • Bu en yüksek ödül sistemidir, oyuncular Hayatta Kalanlar sekmesinden ve PUBG ID’den pozu değiştirebilir.
    • Oyuncular kullandıkları kostüm baz alınarak yeni bir poz ile ödüllendirilir.
  • BP Ödülleri
    • Oyuncuların yukarıda belirtilen ödülleri almadığı her seviyede, oyuncular belirli miktarda BP ile ödüllendirilir.

Yeni Silah: DBS

  • DBS, başlangıçta sadece yardım paketinden elde edilebilen bir çift namlulu, bullpup pompalı tüfektir.
  • Kullanıcının on dört 12-gauge mermiye kadar doldurmasını sağlayan iki dahili şarjör tüpüne sahiptir.
  • Bu kombine ateş mekanikleri sayesinde, DBS kısa sürede inanılmaz hasar verebilir.
  • Silahın üst rayı holografik, kırmızı lazer görüşleri ve 2x ila 6x dürbün takılmasına imkan verir.
  • Bu silahla etkili hasar verme mesafesi maksimum 100 metreye kadardır.

Survivor Pass: Aftermath

  • Survivor Pass ve Survivor Unvan Sisteminin mevcut sezonu 2 Ekim KST’de sona erecek.
  • Survivor Pass: 8 Ekim tarihinden itibaren AFTERMATH süresinin bitişinden iki hafta önce, lobide oyuncuları bilgilendirecek bir mesaj yayınlanacak ve Survivor Pass başlığında bitiş geri sayımı yer alacak. Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları alan oyuncular için açılabilir mesaj penceresi yer alacak ve bitmesine kısa süre kaldığını oyuncuya bildirerek, oyuncunun alışverişi onaylamasını isteyecek.
  • Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları Pass Süresi bitene kadar alınabilir.

Oynanış

  • İyileştirilmiş pompalı tüfek isabet sistemi
    • İsabet olasılığı arttırıldı, özellikle orta pompalı tüfek mesafesinde
    • Mesafe arttıkça hasar düşmesi arttırıldı
    • Maksimum etkili menzilde saçma başına minimum son hasar 4
      • Kesik Namluda ise 3.
  • Pompalı tüfek dengeleri düzenlendi
    • Tüm pompalı tüfek saçmaları artık daha gerçekçi balistik eğimlere sahip (hız zamanla azalıyor)
    • Tüm pompalı tüfeklerin geri tepme etkileri güncellendi, kamera sallanması arttı.
    • Hasar çarpanı değişiklikleri
      • Kafa Atışı: 1,5’ten 1,2’ye azalıyor
      • Gövde: 1,0’dan 0,9’a
    • S686
      • Minimum etkili hasar mesafesi 80 metreye ayarlandı
      • Şarjör değiştirme hızı %20 artırıldı
    • S1897
      • Minimum etkili hasar mesafesi 80 metreye ayarlandı
      • Pompalama hızı %20 artırıldı.
      • Pompalı vuruşu artık oyuncuyu geçici olarak Yakın Bakıştan çıkarmayacak.
    • Sawed Off
      • Maksimum etkili (hasar) mesafe 80 metreye ayarlandı
      • Maksimum ihtimali yüksek mesafe 50 metreye ayarlandı
      • Çıkan saçma miktarı 9’a çıkarıldı
      • Saçma başına vurulan hasar 22’den 20’ye indirildi
      • Ördek Ağzı eklentisi: Saçma saçılma çarpanı 0,8’den 1,0’a çıkarıldı
  • Silah etki efektleri güncellendi
    • Çıkartmalar ve tanecik efektleri artık daha fazla yöne sahip, oyuncuların nereden ateş edildiğini anlamasını sağlıyor.
    • Efektin boyutu ve karakteristiği çarptığı yüzeye ve ateş edilen silahın sınıfına bağlıdır.
  • İyileştirme eşyası kullanımı iyileştirildi
    • Artık koşarken veya yürürken iyileştirme eşyası kullanılabilir (önceleri tümüyle durmak gerekiyordu)
    • RMR nişangahı artık Kırmızı Lazer Görüşüne benzer bir şekilde çalışıyor. (parlaklık ve nişan göstergesi tipi ayarlanabilir)
  • Yardımcı Görüş hedef göstergesi artık özelleştirilebilecek, parlaklıkla beraber, Red Dot gibi.

Öne Çıkan Harita

  • Öne çıkan harita Erangel’den Sanhok’a değiştirildi.
  • Oyun modu arayüzü iyileştirildi.

Özel Maç (Xbox)

  • Erangel Görsel İyileştirmesi özel maçlara eklendi.
  • Erangel Görsel İyileştirmesi “Erangel” olarak adlandırılacak, bir önceki versiyon ise “Erangel Klasik” olarak görüntülenecektir.
  • Tüm oyun modları, iki Erangel modunda da oynanabilecektir.

Araçların Otomatik Hızlanması için tuş atama 

  • Araçların otomatik hızlanmasını sağlayan tuş atamasında değişiklik uygulandı: (Basılı Tut) RT(Xbox)/R2(PS4) + (Bas) R-Stick(Xbox)/R3(PS4)

YORUM YAPIN

Lütfen yorumunuzu girin!
Adınızı buraya girin