Alan Wake 2’nin yönetmeni Kyle Rowley yapılan bir röportajda ilginç açıklamalarda bulundu. Oyundaki atmosferi oluşturmak için Silent Hill’i referans noktası olarak aldıklarını söyledi.
Remedy Entertainment, Alan Wake 2‘de oyuncuları koltuklarından zıplatacak korku klişeleri olmadığını, tam tersine atmoferin ağır tempoda dehşet sunacağını belirtmişti. Oyunun yönetmeni Kyle Rowley, GamingBolt röportajında bu duruma bir kere daha değindi. Rowley, “Alan Wake 2’nin korku tarzını nasıl tanımlıyorsunuz?” sorusuna verdiği yanıtta, “Atmosfer ve sesin ağır işlerin çoğunu yaptığı, oyuncuyu yavaş yavaş içine çeken bir tür olduğunu söyleyebilirim. Temel dayanaklarımızdan biri atmosfer” dedi.
Rowley, psikolojik korku unsurları ve istenen atmosferin yansıtılması için Silent Hill serisinden pek çok ipucu aldıklarını ifade etti. Oyunun yönetmeni sözlerine şu şekilde devam etti: “Silent Hill serisinin atmosferi, çevreyi, sesleri kullanma biçimi ve zamanla gerilimi artırması önemli referans noktasıydı. Psikolojik korku deneyimi sunduğumuzdan karakterlerin ruh halini sergilemek için çok sayıda görsel ve işitsel noktaya yer vermeliydik. Bunu da yaptık. İstikrarsızlık, kaygı, paranoya hissi ve daha fazlası oyun mekaniğinde ve tasarımında bulunuyor.”
Kyle Rowley, Alan Wake 2’nin birinci oyundan farklı olduğunu ve iki karakter üzerinden ilerleyen yapısının uzun zamandır uygulamak istedikleri bir fikir olduğunu da vurguladı. Rowley, Alan Wake 2’yi hayatta kalma ve psikolojik korku olarak geliştirme kararında Resident Evil 2 Remake’in başarısının etkili olduğunu sözlerine ekledi.
Alan Wake 2 sadece serinin hikayesini ileriye taşımakla kalmayacak. Hem Control hem de Alan Wake’i içeren ortak evrenin bir sonraki bölümü olacak. Remedy’nin yarattığı evreni daha da genişletip, Control 2 için de zemin hazırlayacak. Northlight grafik motoruyla geliştirilen devam oyunu, 27 Ekim’de PC, PS5 ve Xbox Series X/S platformlarında satışa sunulacak. Yapım 20 saatin üzerinde oynanışa sahip.