2014 E5 şovundan beri merakla beklenen Tom Clancy’s Division, FPS/aksiyon türünde bir oyun olacağı imajı çizmiş, beklenti de bu yönde gelişmişti.
Ancak oyunun yayınlanmasına çok az zaman kalmışken, video oyun editörleri için düzenlenen özel incelemelerde, oyunun RPG formatına daha fazla yakın durduğu anlaşıldı.
Oyunu test eden video oyun editörlerinin yorumlarına ve bu testler sırasında kaydedilen videolara dikkat edildiğinde, oyuncuların FPS türünde olduğu gibi düşman karakterleri doğrudan vurmasının çok etkili olmadığı, çatışmalarda karakterlerin yeteneklerinin ve silahların hasar gücünün etkili olduğu fark ediliyor. Oyun içi çatışma videolarında bazı oyuncuların bir düşman karakterinin üzerine iki şarjör mermi boşalttığı halde düşmanı etkisiz hale getiremediği dikkat çekiyor. Bu sırada düşman karakterlerin vurulduğunda farklı hasar puanları aldığı da gözden kaçmıyor. Tüm bu oyun mekanizması ile Division’ın, modern bir RPG olduğu ve oyun sisteminin de Mass Effect ile Destiny arasında bir yerde durduğu anlaşılıyor.
Division için daha önceki tanıtımlardan edinilen izlenim, oyunun FPS/aksiyon türünde bir oyun olacağı yönündeydi. Dolayısıyla, oyunun çıkmasına sadece iki ay kalmışken yeni keşfedilen bu özellik oyun severler arasında şok etkisi yarattı.
Oyunun tek kişilik bölümünden 25 dakikalık bir oyun içi videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=Nwa14PeZCKI