Sanal gerçeklik filmleri nasıl çekilecek?

hypevr rig sm1

#İŞBİRLİĞİ

Sinemacılar bugüne kadar seyirciye sadece kameranın önünü gösteren bir çalışma sistemine sahipti. Film çekilirken sahnede yer alması gereken her şey kameranın önüne konulur, sahnede görünmesi istemeyen her şey ise kameranın arkasında tutulurdu.

Movie Film Still Photographer 291

Ancak sanal gerçeklik formatıyla (VR) bu eski sinema yöntemleri tarihe karışacak çünkü VR kameraları, tüm çevreyi üç boyutlu olarak kayıt altına alırken, çevrede sahneye ait olmayan nesneleri ve kişileri, olabildiğince aza indirmek gerekiyor. Işıklandırma cihazları, ses kayıt cihazları, set işçileri, yönetmen, yönetmen yardımcısı, asistanlar, yönetmen koltuğu veya diğer nesneler ve kişiler artık sahneden uzakta, kameraların görüş açısının dışında durmak zorundalar. Yeni film formatında artık bir sahneyi çekmek için, o sahneye ait küçük bir alan değil, o sahnenin konusunu tüm faktörleriyle gerçeğe dönüştürüp canlandırmak gerekiyor. Yani, bir savaş sahnesi çekilecekken, gerçekten bir cephe yaratılıp orada savaşan askerlerin yer aldığı gerçek bir savaş ortamı canlandırmak gerekiyor. Filmin çekimi ise, bu savaş alanının tam ortasına giren bir kameraman ve VR kamerası ile mümkün oluyor.

the-mission-vr-jaunt-steadicam[1]

Çekim sırasında, üzerinde birden çok kamera olan ve 360 derecelik bir alanı kayıt altına alan kameralardan biri, sahnede olmaması gereken bir görüntüyü kayıt altına alacak olursa, örneğin tarihi bir filmin çekimi sırasında, ufuktan geçen bir uçak, daha sonra aynı kameranın açısı ile sahnenin aynı bölümü yeniden kayıt altına alınmak zorunda veya gökyüzündeki o uçak, animasyon uzmanlarının maskemelesi ile filmden çıkarılmak zorunda… Bu da, yönetmen ve yardımcıları için, filmin her sahnesini, çok sayıda kameranın görüş açısından tekrar tekrar dikkatle seyretmek anlamına geliyor.

Peki bu filmleri çekmek için hangi kameralar kullanılıyor?