Ray Tracing 30 yıllık konsol olan SNES’e geldi

Ray Tracing

Nvidia’nın ışın izleme teknolojisi Ray Tracing, PS5 ve Xbox Series X/S konsollarından sonra 30 yıllık konsol olan SNES’e de geldi.

Birkaç yıldır PC’de mevcut olan ışın izleme (Ray Tracing) teknolojisi PS5 ve Xbox Series X/S ile nihayet konsollara geldi. Piyasaya sürüldükten tam 30 yıl sonra ise SNES konsoluna da bu özellik geldi. Evet şaka değil. 1990’daki Nintendo konsolunda, programcı Ben Carter’ın inanılmaz bir modu sayesinde ışın izleme çalıştırıldı. SuperRT adındaki bir çip sayesinde SNES oyunlarında da ışın izleme kullanılabilecek.

Işın izleme, genellikle ışığın yüzeylerden yansıma şeklini simüle ederek oyunların daha gerçekçi görünmesini sağlamak için kullanılır. Bu da parlak nesnelerden renk akmasına ve parlak yüzeylerden yansımaya yol açar. aşağıdaki videodan da görebileceğiniz gibi, SNES’teki teknoloji herhangi bir grafik sınırını zorlamıyor. Bırakın da zorlamasın 30 yıllık konsoldan bahsediyoruz.

Oyun kartuşuna başka bir işlemci ekleyerek SNES’e işlem gücü eklemek yeni bir şey değil. Nintendo bunu hem Star Fox hem de Yoshi’s Island ile bunu yapmıştı. Gerçek zamanlı ışın izleme elde etmek için Carter, Nintendo’nun yaptığı eski Super FX çiplerini kullanamazdı.

Bunun yerine, SNES tarafından işlenen sahne hakkında bilgi almasına ve bunun için ışın izlemeyi işlemesine izin veren modern bir sahada programlanabilir geçit dizisi çipi (FPGA) kullanmak zorunda kaldı. Nasıl yapıldığına derinlemesine bakmak istiyorsanız, Carter’ın bunu nasıl yaptığını açıklayan bir blog yazısı bulunuyor. Yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bu mod tabii ki de tüm SNES oyunlarına uygulanmayacak. Ancak gelişim sürecinde bir sorun çıkmaz ise ışın izleme özelliğini emülatörler yardımı ile PC’lerde SNES oyunlarında deneyebiliriz.


Yorumlar kapatıldı.