#İŞBİRLİĞİ
Video oyunları, kaos dolu dünyamızda, belki de zihnimizdeki düzeni bir nebze stabil tutabilen nadir şeylerdendir. Lakin bazı oyunlar, zihin çarpıtan sonları ile bunu değiştirecek nitelikte.
Video oyunlarının sınırları bellidir. İyiler ve kötüler vardır. İyiler bazen karşısına çıkan her kötü karakteri ortadan kaldırarak, bazen de zekice ve gizlice davranarak mutlu sona ulaşır. Ancak bu ifadelerin yetersiz olduğu yapımlar da var. Sizler için bunları derledik.
Yazımızda çok sayıda “spoiler” bulunmakta. Lütfen, konuyu riski kabul ederek okuyun.
Bioshock
Belki de tarihin en büyük zihin oyunu. Atlas, berbat aksanlı Frank Fontaine’nin saflarına katılıp, saf kötülük mertebesine erişir. Daha da şaşırtıcı olarak biricik Jack’imizin, Rapture kurucularından Frank Fontaine’un gayri meşru olduğu ortaya çıkar.
Silent Hill 2
Bioshock, gerçekten de oyun dünyası için büyük bir şoktu. Ancak bizim için asıl sürpriz efsanevi Silent Hill 2’de gerçekleşti. James Sunderland, ölü karısından mektuplar alır. Mektupların adresi Silent Hill adındaki yerleşim yeridir. James Sunderland, inanılmaz kötülüklerle savaşır. Ancak sonunda, karısını bizzat kendisinin öldürdüğü ortaya çıkar. Silent Hill’deki her adımı, kefaret için mücadeledir.
Star Wars: Knights of the Old Republic
Darth Malak, tüm galaksiyi tehdit ediyor ve karşısında Jedi, Revan var. Ancak sonunda anlarız ki Revan asıl efendidir ve Malak’ı kendi eğitmiştir. Jedi Konseyi’nin eline geçen Revan, bir tür beyin yıkama seansına tabii tutularak Aydınlık Taraf’a geçer. Malak son sözleri çarpıcıdır: Usta, ya sen değil de ben Konsey’in eline düşseydim? Hangi pozisyonda olurduk?
Resident Evil
Resident Evil’in köklerine dönüyoruz. Oyunun son anlarında Albert Wesker’ın asıl ve ebedi kötü olduğunu öğreniriz. Chris Redfield, bunun üzerine Wesker’a söz verir: Seninle hesaplaşacağız!
Silent Hill Shattered Memories
Oyun boyunca Harry Mason’u kontrol ederiz ya da öyle sanırız. Yapımın sonunda ortaya çıkar ki gerçek Harry Mason çoktan ölmüştür ve aslında tüm gördüklerimiz kızı Cheryl Mason’ın anıları ve fantezilerinden ibarettir. Yapımın sonunda iki seçeneğimiz vardır; ya bu çarpık gerçeği kabul edip gerekeni yapmak ya da sahte bir fanteziyi tekrar tekrar yaşamak.