Efsane Sandy Petersen ile röportaj (Call of Cthulhu, Doom, Quake, Age of Empires)


Sandy Petersen, oyun sektörünün efsane isimlerinden biri. 1981 yılında tasarladığı rol yapma oyunu Call of Cthulhu ile büyük beğeni toplayan Petersen, sonraki yıllarda da başarılarını sürdürdü. Yapımına ciddi katkılar sunduğu oyunlar arasında Doom, Quake ve Age of Empires gibi markalar var. Şu sıralar ise kendi şirketinde, yeni masaüstü oyunlarını hazırlıyor. Doom Hikâyeleri isimli kitabımda Petersen’ın Doom serisindeki çalışmalarına dair bazı bilgiler paylaşmıştım. Bu röportaj sayesinde de yeni bilgilere erişmiş oldum(k).

Efsane Sandy Petersen ile röportaj (Call of Cthulhu, Doom, Quake, Age of Empires ve dahası)

  • Hazırladığın bölüm tasarımlarında gördüğün kâbuslardan da faydalandığını belirtmiştin. Eğer hâlâ hatırlıyorsan Doom için bir örnek verebilir misin?

Bunlardan bir tanesi Doom II’nin 24 numaralı bölümü, The Chasm idi. Gördüğüm bir kâbusta, derin karanlık uçurumların üzerindeki yürüyüş yolları ve dar köprülerde yürüyordum. Ben de bu kâbustan yola çıkarak bu bölümü tasarladım.

  • Özellikle Doom II’deki bir bölümü çok merak ediyorum. Kütüphaneye benzeyen bir bölümdü, etrafta kitaplar vardı. Bu bölümün arka planında ne var?

Sanırım Doom II’deki 27. bölüm olan Monster Condo’dan söz ediyorsun. Evet, gördüğüm bir kâbusta, gizli bir odaya sahip kütüphane vardı ve o gizli odada da korkunç bir şey vardı. Dolayısıyla bu bölümü de kütüphane gibi tasarladım.

  • Yaratıklara isim verirken bir esin kaynağın oldu mu? Mesela neden “CyberDemon?”

Oyunda Cehennem güçleri büyük bir tehdit demekti, ama bu korkunç iblisler aynı zamanda bazı teknolojilere de sahipti. Dolayısıyla kötülük ile teknolojinin birleşmesi gerekiyordu. Bu sebeple CyberDemon ve SpiderMastermind gibi isimler kullandık.

Efsane Sandy Petersen ile röportaj (Call of Cthulhu, Doom, Quake, Age of Empires)

  • Doom II’deki Icon of Sin hakkında konuşabilir miyiz? Diğerlerine kıyasla çok farklı bir yaratıktı. Her şeyden önce, duvarda duruyordu. Bir oyun tasarımcısı ve Doom serisinde de bölümleri hazırlayanlardan biri olarak, bu fikir size mi aitti?

Evet, bu benim fikrimdi ve bölümü de ben tasarladım. Aslında problemimiz, Doom II’yi hazırlarken sanat tasarım tarafında çok az zamanımız vardı. Oyuna eklemek için Revenant, Arc-Vile ve Mancubus olmak üzere yalnızca üç gerçek yaratık hazırlayabildik. Bunlar zaten ilk Doom oyunu için kısmen de olsa hazırlanmış, ama kullanılmamıştı. Dolayısıyla Doom II için bitirdik ve kullandık.

Daha sonra Pain Elemental, Doom Knight (HellKnight’tan söz ediyor sanırım), Arachnotron ve Heavy Weapon Dude gibi yaratıkların hazırlanmasında yardımcı oldum. Hepsi de mevcut yaratıklara dayanıyordu, yeni animasyon çalışmalarına gerek yoktu. Ama…

Öncekilerden farklı bir bölüm sonu yaratığına ihtiyacımız vardı, fakat yeni bir yaratığı, hele de bir boss’u tasarlamak için izin alamamıştım. Ben de “Baphomet” konseptini kullandım. Baphomet, eski uygarlıklarda, duvarda asılı duran şeytani bir figürdü ve Orta Çağ sonlarına doğru Tapınak Şövalyeleri’nin ona tapındığı söylenirdi. Bu yaratığı tasarlarken herhangi bir animasyon karesine ihtiyacım yoktu, yalnızca dokular yeterliydi. İşte Icon of Sin’in nereden geldiğine dair gerçek.

  • Bir tasarımcı olarak hazırladığın işlerdeki imzalarından bir tanesi şuydu: “Eğer ortada bir rocket launcher varsa ve onu alırsanız, böylece Cehennem yaratıkları da aynı anda serbest kalır” (Böylece silahı kullanarak onları geri yollama imkânımız olur). Bu teknik, klasik Doom’ların haricinde Doom 3’te de vardı. Peki bu fikir aslında nasıl ortaya çıktı?

Bu, Runequest ve Call of Cthulhu gibi RPG oyunları için macera ve senaryolar yazdığım eski günlerden gelen bir şey. Bunlar için bolca tuzak hazırlamıştım ve aynı fikri sadece Doom ve Quake’te kullandım. Sandy Petersen Sandy Petersen Sandy Petersen

  • Yeni jenerasyon id Software ve yeni Doom oyunları hakkında ne düşünüyorsun? Doom 2016’yı oynadın mı? Sandy Petersen

Doom 3’ün berbat olduğunu düşünüyorum. Ki bu kadar kötü olması, oyunu yapan eski iş arkadaşlarımın çöküşüne öncülük etti. Bu yüzden de mutluyum. Doom 2016’yı ise kapsamlı olarak oynamadım, ama gördüğüm kadarıyla gayet güzel.

Efsane Sandy Petersen ile röportaj (Call of Cthulhu, Doom, Quake, Age of Empires)

  • Tekrar masaüstü oyunları sektörüne döndün. Yeni projelerin hakkında bilgi verebilir misin? Ayrıca, tekrar 90’lara dönecek olursak, Doom ya da Doom II’yi temel alan bir masaüstü oyunu yapmayı düşünmüş müydün?

Şimdi en meşhur oyunum Cthulhu Wars ile biliniyorum. Başka bir boyuttan gelen yaratıklar, Dünya’nın yıkıntıları arasında savaşıyor. Yakında da uzaylı imparatorluğuna karşı mücadele vereceğiz. Bu yeni oyunum Hyperspace için ocak ayında Kickstarter’a bakın.

Tasarladığım Planet Apocalypse isimli oyunumda Cehennem güçleri Dünya’ya saldırıyor. Gerçekten Doom’daki çalışmalarımdan kaynaklanıyor bu. İçinde bazı cyborg iblisler bile var. Birkaç ay sonra çıkacak, bir göz atın. Sandy Petersen

PlayStation Classic inceleme

Diğer hareketler için lütfen sayfa değiştiriniz.


YORUM YAPIN

Lütfen yorumunuzu girin!
Adınızı buraya girin