Yaşamdaki sanal gerçeklik

vr1

#İŞBİRLİĞİ

Akıllı telefonların yaşamınızın büyük bir parçasımı olduğunu düşünüyorsunuz ? Şimdi onun yerini alabilecek bir cihaz olan VR(Sanal gerçeklik) ile tanışma vakti.

vr2

Bilgisayarlar tarafından 3 boyutlu olarak oluşturulan ortamlara sanal gerçeklik denir. Genelde bilgisayar yoluyla oluşturulan görsel tecrübeden oluşur ama bazı durumlarda hareket ve duyu verilerinden yararlanabilirler. Eğitim,gözlem,test,eğlence ve sağlık gibi alanlarda sanal gerçeklik teknolojisinden yararlanılır. Kullanıcılar çeşitli donanımlarla bu sisteme entegre olmaktadır. Kullanıcılar bu ortama adapte olması için kusursuz bir sanal gerçeklik tasarımı oluşması gerekir. Seviyesine göre ikiye ayrılır:

Kısmi Katılımlı Olanlar:

Gerçek dünya ile ilişki koparmadan bir sanal gerçeklik deneyimi yaşatmakta olan cihazlardır.

Tam Katılımlı Olanlar:

Kullanıcının tüm duyularına hitap eden sanal gerçeklik cihazları tamamen sanal bir dünyada yaşıyormuş hissiyatı uyandırırlar.

Tarihçesine bakacak olursak ilk kez 1962 yılında Morton Heilig tarafından Sensorama adlı bir cihaz hayat buldu. Tiyatroyu hedef alan Morton Heilig seyirciyi sahnede gerçekleşen olayla bütünleştirmek istiyordu. Modern anlamda cihazın geliştirilmesi ise 1968 yılında bilgisayar mühendisi Ivan Sutherland tarafından yapıldı. Cihaz başlıklı oluşuyla günümüz cihazlarına oldukça benziyordu. Kısacası onun için modern VR cihazlarının atası diyebiliriz.

21 temmuz 1995 yılında ise Nintendo ve Sega tarafından geliştirilen Virtual Boy piyasaya sürüldü. Cihazın önünden neopren malzemeden üretilmiş bir göz merceğinden bakan kullanıcıya görüntü algılamada yardımcı olunuyordu. Cihaz oldukça pahalı olması ve pazarlamada yapılan stratejik hata yüzünden piyasada fazla uzun ömürlü olamadı. Günümüze gelecek olursak VR cihazla oldukça ufaldı ve daha kullanışlı bir hal aldı.

virtual_boy

Günümüz cihazlarından birtanesi olan Oculus Rift ise 1 Ağustos 2012’de başlayan Kickstarter kampanyasıyla adını duyurmuş bulunmakta olup 4 saat gibi kısa bir sürede 250 bin dolarlık hedefi aşmış 36 saatte ise milyon dolarlık sınırı aşmıştır. 300$ ve üzeri bağış yapan kullanıcılara birer adet Oculust Rift gönderilmişdir. Epic Games,Valve ve Unity gibi geliştiricilerin de  takdirini toplamış bulunmakta. Oculus Rift 2014 yılının Mart ayında Facebook tarafından 2 milyar dolar ödenerek satın alınmıştır. Ayrıca HTC,Sony ve Samsung gibi firmalarda VR cihazlarıyla pazarda yer bulmaya çalışacaklar.

Son olarak VR cihazlarının hayatımızın bir parçasına dokunmadan edemeyeceğini  ve hayatımızda köklü değişiklikler  yapabileceğini söylemeden edemeyeceğim.

Galaxy S7 için en sağlam 10 kılıf!