Firaxis Games tarafından geliştirilen ve dünyanın en kaliteli turn-based strateji oyunları sıralamasında zirveye oynayan XCom serisinin yeni yapımı XCom 2, Şubat ayında Windows, OS X ve Linux platformlarında oyun severlere seslenecek. Bununla birlikte XCom 2 hakkında bazı uyarılarımız olarak.
Firaxis Games’in yapımcılığını üstlendiği XCom serisi, tarihin en iyi sıra tabanlı strateji oyunlarında başa oynar. Ancak 90’lı yıllardan beri hayatımızda olan halka, asla ama asla kolay çözülebilen oyunlar arasında olmakla ün kazanmamıştır.
Dünyaca ünlü oyun siteleri Gamespot ve IGN, reboot edilen XCom serisinin devam yapımı XCom 2’yi test etme şerefine nail olmuşlar ve deneme sürümündeki pek çok seviyeyi “geçmeye” çalışmışlar bile. Ne var ki Gamespot’un ünlü editörü Mike Mahardy, bir bölümü geçmekte bile zorlandığını açıkça itiraf ediyor.
Mahardy, 12 saatlik soluksuz bir tecrübenin ardından diğer seviyeye geçebildiğini açıkça söylüyor. Mahardy’e göre bu XCom 2, üst düzey zeka, üst düzey yetenek ve çok daha üst düzey sabır talep ediyor.
İlk sorun öykü örgüsünde: Bilim kurgu yapımı, öncüsünden çok daha karanlık bir hikayeye sahip. Bu hikaye, gerçekçilik ile doğru orantılanıyor ve zorluk düzeyi katlanıyor.
Ve XCom 2’nin, öncüsünden en büyük farkı: İlk XCom, dünyayı işgal etmeye çalışan uzaylılara karşı yürütülen bir dizi görevi esas alıyordu. XCom 2’de ise, Uzaylılar çoktan Dünya’yı işgal etmiş ve zaferi kazanmış konumda.
Kullanıcı, en güçlü olduğu, en kaliteli malzemelerle donandığı bir görevde bile kendini güvende hissetmiyor. Atmosfer buna izin vermiyor ve her an sizden daha güçlü bir varlığın karşınıza çıkabileceğini duygusunu ön plana atıyor.
XCom 2’de bazı özel görevlerde mevcut: Uzaylı teknolojisini hacklemek… Bu tür görevlerin zorluk derecesinin, standart olanlardan bile yüksek olması sizi, Mike Mahardy’e göre bir gerilim girdabına sürüklüyor.
Strateji yapımında organize askeri güçlerin karşısına çıkan gerillaları temsil ediyorsunuz. Böyle düşünülünce XCom 2, XCom’a göre alternatif bir evrende şekilleniyor diyebiliriz.
Oyunda sahip olduğunuz silah gücü, öncü yapıma göre çok daha ilkel ve yetersiz. Zorluk ve gerçekçilik dengesi ile bir kez daha yüzleşmek zorunda kalıyorsunuz.
Yine de oyun, üst düzey keyif faktörünü bünyesinde barındırıyor. Fraxis Games’in kozu, daha önce de belirttiğimiz gibi Şubat ayında raflardaki yerini alacak.