Mobil oyunların kirli çamaşırları!

mobilegaming virizine1

#İŞBİRLİĞİ

 Ücretsiz oyun hilesi

Free to Play (F2P) oyun sistemi aslında oyun dünyasında önemli bir devrim sayılabilir. Bu sayede, oyun severler, beğenmeyecekleri oyunlara para vermekten kurtuldular ancak F2P’nin oyun yapımcıları bakımından etik kullanımı çok önemli. Ne yazık ki çoğu yapımcı bu konuda etik davranamıyor zira oyuncuları oyun içi nesneleri satın almaya zorlamak ve para kazanmak yapımcılara çok daha tatlı geliyor.

clash-of-kings[1]

Büyük ve köklü oyun yapımcılarının bu konuda belli bir standardı bulunuyor ve para ödeyip oyun içi nesne satın alanların, ücretsiz oyuncuları ezemeyeceği adil bir oyun sistemi geliştiriyorlar. Ancak ne var ki, mobil oyunlarda bu etiği bulmanız kolay değil. Mobil oyun firmaları müşterilerine, yani oyunculara, çoğunlukla, sağılacak çiftlik hayvanı olarak bakıyorlar. Oyuncuları, dev bir çiftliğe tıkılmış süt hayvanlarına, mobil cihazlara da bu hayvanları sağan makineler gibi bakabilirsiniz.

Ne yazık ki, mobil oyunlarda ilk birkaç seviyeyi, ilk birkaç günü tek kuruş para harcamadan, çok hızlı ve çok başarılı şekilde geçtikten sonra oyun hızla zorlaşır ve oyuncu artık başarılı olmak, yeni seviyelere geçmek için oyun içi özel nesneler satın almak zorunda kalır. Bu nesneler özel bir silah, özel bir kaynak, yeni haklar, yeni güçlendiriciler olabilir ancak yapımcı oyuncuya o nesneleri satın almak zorunda olduğunu en acımasız şekilde hissettirir.

Oyuncu günlerce, haftalarca, aynı seviyede takılıp kalır ve yeni bölüme geçemez. Ancak buna rağmen oyun içi nesne satın almaya ikna olmuyorsa, oyun artık sürpriz bir şekilde, oyuncunun karşısındaki zorluğu kaldırır ve oyuncu bir anda, sürpriz şekilde, hiç beklemediği bir anda, yeni bölüme geçer. Buradaki amaç, oyuncunun sıkılarak oyundan vazgeçmesini engellemektir. Yapımcı, “bu oyuncuya oyun içi nesne satamasam da ona reklam gösterip, reklamcılardan para kazanırım,” diye düşünür ve oyuncunun sürekli yenilerek oyundan vazgeçmesini engellemek için onun karşısına sürpriz zaferler çıkarır. Oyuncu da bu sürpriz karşısında çok mutlu olur, başarı hissini en derin haliyle yaşar, kendini iyi hissetmeye başlar. Oysa sadece, üçkağıtçı bir oyun yapımcısının cebinden almak istediği parayı ödemediği için günlerce süren ızdırabın karşılığında yapımcı onu reklam izleyici çiftliğine katmaya karar vermiştir. Elbette tüm bu işlemler, milyonlarca kullanıcı için oyun tarafından otomatik olarak gerçekleştirilir.