Konami Digital Entertainment B.V. oyun severlerin merakla beklediği Metal Gear Solid V: Ground Zeroes oyunu ile Metal Gear Solid V: The Phantom Pain arasındaki özel bağ ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Kojima Production tarafından çıkarılan Metal Gear Solid serisinin yeni oyunu olan Metal Gear Solid V: Ground Zeroes’deki olaylar, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain’de meydana gelen olayların öncesini yaşatmayı planlıyor. Beşinci Metal Gear Solid destanında kullanılacak olan oyun, oynanış şekilleri hakkında bilgiler verecek ve Metal Gear Solid V: Phantom Pain’deki açık dünya ortamları arasında bir köprü olacak.
Kojima Productions Başkanı ve Metal Gear Solid’in yaratıcısı olan Hideo Kojima iki oyun arasındaki ilişkiyi açıklarken şunları belirtti; ‘Fox Engine’in gelişmiş özellikleri yeni hikayeyi farklı bir şekilde anlatmamı sağladı. Meal Gear Solid V: The Phantom Pain seriye büyük farklılıklar getirecek, dolayısıyla oyuncuları bu yeni açık dünya ortamına ve potansiyeline hazırlamak istedik. Bu yüzden Metal Gear Solid: Ground Zeroes’in ana unsurlarını tanıtmak için ve oyuncuların yeni oyunun sunacağı her şeyden sonuna kadar faydalanmasını sağlamak üzere tasarladık. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes oyuncuların, bir Küba tutuklu kampına sızdıkları kurtarma göreviyle başlayacak ve peş peşe gelişen olaylar sayesinde oyuncular Metal Gear Solid V: THE Phantom Pain’in müthiş hikayesine doğru yol almaya başlayacak.’
Ara oyun diyebileceğimiz serinin yeni elemanı, Kojima Productions’ın Fox Engine motorunu kullanıyor. Bu sayede oyuna eklediği devasa ortamlar, günün saati ve hava durumunun oyun ve görevler üzerinde dinamik etkilere yol açtığı unsunlar gibi büyük yenilikler bulunacak. Bu unsurlar Metal Gear Solid V: Ground Zeroes’teki hikaye için hayati önem taşıyacak.