Crytek çalışanı Elijah Freeman tarafından yapılan açıklamaya göre DirectX 12 sürümü sanal gerçeklik üzerinde yoğunlaşacak ve oyunlara farklı deneyimler yaşatacak. DirectX 12 güncellemesi öncesi detaylar haberimizde.
Crytek oyun yapım ekibinden Elijah Freeman DirectX 12 hakkında konuştu. Henüz yayınlanmamış olan güncelleme, oyun yapımları tarafından test edilebiliyor. Freeman, DirectX 12 ile önemli yeniliklerin geleceğini belirtti. Yaptığı konuşmaya göre şimdiye kadar mümkün olmayan sanal gerçeklik sahneleri, DirectX 12 ile mümkün olacakmış. Microsoft’un oldukça kapsamlı iyileştirmeler yaptığını belirten Freeman, henüz kendilerinin de DirectX 12’nin ne zaman yayınlanacağını bilmediğini söyledi.
Sanal gerçeklik haricinde mevcut donanımın daha iyi kullanılmasına yönelik çalışmalar yapıldığını söyleyen Crytek çalışanı, oyunların genel oynanış hızlarının arttığını ve FPS değerlerinin yükseleceğini söylüyor. Tabii bununla birlikte yeni teknolojiler sayesinde grafik kalitesinin artırılması da mümkün olacak. Ancak tabii ki DirectX 12 hemen yarın yayınlansa bile sanal gerçeklik konusu oyunlar ve içerikler konusunda sıkıntılar var. Dolayısıyla biraz daha zaman ihtiyaç var gibi duruyor.
Valve, Sony, Facebook (Oculus Rift), Microsoft ve HTC gibi firmalar sanal gerçeklik üzerindeki çalışmalarına hızla devam ediyor. Önümüzdeki 6 ay içerisinde Oculus Rift’in üçüncü jenerasyonu bekleniyor. Diğer markalarda da farklı platformlara farklı çözümler geliştiriliyor. Kısacası, DirectX 12 ile birlikte sanal gerçeklik artık hayatımın her alanına girmeye başlayacak. Ancak en yakın tarih 2016’nın ortaları gibi görünüyor.