VXGI – Voxel Global Illumination
Gerçekçi aydınlatma, gerçek zamanlı grafiklerde karşılaşılan en zorlu sorunlardan biridir. Dinamik sahnelerdeki yansımalar gibi hem direkt hem de dolaylı aydınlatmayı taklit etmek, günümüze kadar profesyonellere yönelik grafik işlemciler dışında GPU’lar için fazlasıyla yük oluşturan bir işlemdi. Oyun geliştiricileri, sahnenin gerçekçiliğinden ödün veren ışık hileleri kullanmak zorunda kalıyorlardı. Bu kısıtlamaların üstesinden gelmeyi başaran Maxwell, hem direkt hem de dolaylı ışık kaynaklarını modellemek için gereken performans ve programlama yeteneğini bir araya getiriyor. Bunu başarmak içinse yayılan ışık, yansıyan ışık ve yansımalar gibi dolaylı aydınlatma koşullarını en doğru biçimde betimleyen yeni NVIDIA tekniği VXGI‘dan yararlanıyor.
NVIDIA GameWorks’e eklenen VXGI, dünyanın en gelişmiş oyun grafikleri kütüphanesi. Bu sayede geliştiriciler yeni oyunları zengin, doğal bir aydınlatma ve nefes kesen bir gerçekçilikle dolu dinamik ortamlar ile kurgulayabilecekler. Unreal Engine 4 gibi popüler oyun motorlarına da entegre edilen yeni teknoloji, bu yılın sonunda geliştiriciler tarafından da kullanılabilecek.